۲۱ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۲۱
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 84995918
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

رسانه‌ها در جنگ شناختی دشمن باید هوشیارانه عمل کنند

رشت - ایرنا - معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: جنگ امروز دشمنان بر علیه کشور شناختی و تصرف ذهن‌ها است و می کوشد از این طریق نظام و ملت را به زانو درآورد از این رو باید رسانه ها بسیار هوشیارانه عمل کنند.

به گزارش ایرنا، سردار حسن معروفی روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه ای ابوذر گیلان افزود: اگر امروز دشمن جنگ همه جانبه را به راه انداخته از آن جهت است که مردم پای این انقلاب و اسلام ایستاده اند و به همین دلیل آنها دشمنان مردم و ملت هستند.

وی با بیان اینکه استکبار به دلیل قدرت نظامی جمهوری اسلامی، بصیرت و مقاومت ملت ایران و رهنمودهای مقام معظم رهبری توان حمله نظامی را ندارد، عنوان کرد: از این‌رو امروز آنان با همجمه گسترده رسانه ای شامل بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ رسانه قصد دارد ذهن ملت ما را تصرف کند آنچنان که آمریکا با همین جنگ رسانه‌ای و روانی عراق را فتح کرد.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر لزوم توجه تشکیل قرارگاه رسانه‌ای در بین جریان انقلاب افزود: باید این قرارگاه رسانه‌ای در کشور در راستای مرجعیت رسانه‌ای ایجاد شود زیرا دشمن مرجعیت رسانه در جمهوری اسلامی را هدف قرار داده است.

معروفی یکی از وظایف اصحاب رسانه در کشور را جهت‌دهی در راستای امید آفرینی دانست و بیان کرد: یکی از وظایف اصحاب رسانه در کشور جهت‌دهی است زیرا رسانه می‌تواند با قدرت اقناع کنندگی خود جامعه را سمت و سو دهد.

وی با بیان اینکه استکباراز طریق جنگ رسانه‌ای و ترکیبی سعی در تزریق نا امیدی در جامعه دارد، تصریح کرد: امیدآفرینی یکی از موضوعات جدی برای رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های انقلابی است زیرا در صورت تزریق امید به جامعه می‌توان‌ با قدرت به مسیر خود ادامه دهیم زیرا اگر امروز دشمن جنگ ترکیبی، رسانه‌ای و نرم را علیه جمهوری اسلامی آغاز می‌کند به نوعی جنگ با مردم را آغاز کرده است

معروفی افزود: امروز رسانه‌ها جایگاه مهم و حساسی در این زمینه دارند و بررسی مشکلات و اعلام آن بر متولیان دیگر کار مهم رسانه است و ارایه راهکارها برای برطرف شدن مشکلات را هم باید مورد توجه قرار دهند.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: مطالبه گری دیگر وظیفه مهم رسانه ها است که البته باید مبتنی بر منافع ملی و اعتقادی و مصالح نظام باشد و هیچ شخصی نباید از مطالبه گری به حق رسانه ها ناراحت شود.

وی با بیان اینکه دشمن‌شناسی یک اصل مهم در عملیات روانی در عرصه رسانه است، اظهار کرد: فرد رسانه‌ای و فعال در عرصه فضای مجازی اگر دشمن‌شناسی و عملیات روانی را نداند نباید در فضای مجازی اظهار نظری کند.

سردار معروفی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امروز در جنگ نرم هستیم و حرکت دشمنان ما سازماندهی شده، جبهه ای و قرارگاهی است ما هم باید قرارگاه تشکیل دهیم تا همچنان با قدرت در برابر دشمن حرکت کنیم.

وی اظهار کرد: چون ملت ما هر کجا که نیاز بوده یکپارچه وارد عمل می شود و نمونه بارز آن هشت سال دفاع مقدس است از این‌رو دشمنان به دنبال تصرف اراده، تغییر ذهنیت و رفتار و گرفتن شجاعت ملت ایران است و ما باید سواد رسانه ای مناسب داشته باشیم تا در مقابل فتنه های دشمنان پیروز شویم.

وی ادامه داد: در این راستا باید دشمن و فتنه های آنها را به خوبی بشناسیم. و از همه ظرفیت ها در این راه استفاده کنیم.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی قلب ملت ایران است و هنر و توان مردم ایران را به جهانیان نشان داد و باید راه او و شهدا این سرزمین را ادامه دهیم.

سردار معروفی خاطرنشان کرد: گناه نکردن، توکل به خداوند، عشق به خدا و اهل بیت از خصوصیت های بارز شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

همرزم شهید سلیمانی اظهار کرد: به همین دلیل سردار دلها قهرمان جهان اسلام و ملت ایران است و در تمام خانه‌ها از هر حزب و تفکری عکس حاج قاسم وجود دارد و این شهید بزرگوار نماد ملت ایران محسوب می شود.

در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه ای ابوذر گیلان، اسدالله عباسی استاندار، سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس، اصحاب رسانه و برخی از مدیران دستگاهای اجرایی گیلان حضور داشتند.

در پایان این جشنواره که یک‌هزار و ۴۸۵ اثر در بخشهای مختلف به دبیرخانه ارسال شده بود، برگزیدگان در بخشهای مختلف معرفی و مورد تجلیل شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha