دشمنی نظام سلطه با ولایت‌فقیه بیانگر اهمیت رهبری در الگوی جدید تمدنی است

اردبیل- ایرنا - رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: علت اینکه این روزها نظام سلطه در تداوم خصومت‌ها و دشمنی‌ها با ملت ایران به طور مرتب ولایت فقیه را مورد حمله قرار می‌دهد، نقش و اهمیت ولی فقیه و رهبری در ایران اسلامی به عنوان یک الگوی جدید تمدنی در بین نظام‌های سیاسی دنیا است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار غلامرضا سلیمانی در اجلاسیه شهدای دانش آموز و فرهنگی در حسینیه ثارالله اردبیل گفت: دشمنان می‌دانند ملت منسجم ما با داشتن رهبری شجاع، حکیم و فرزانه در طول بیش از سه دهه گذشته و پس از رحلت امام راحل در همه عرصه ها درخشیده است و رهبر معظم انقلاب نیز توانسته ملت بزرگ ایران را از مخاطرات بزرگ جهانی به سلامت عبور دهد و ملتی که گوش به فرمان تدابیر رهبری بوده، توانسته قلل مرتفع پیشرفت و ترقی را فتح کند.

وی اضافه کرد: ملت بزرگ ایران در هیچ دوره ای در ۲۰۰ سال اخیر و به ویژه در دوران انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دنبال جنگ نبوده است و جنگ در سال ۱۳۵۹ به ملت بزرگ ایران تحمیل شد و ملت ایران بر اساس آموزه‌های دینی و مکتب عاشورا و تفکر علوی، دفاع مقدس را در مقابل آن شکل داد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: زمانی که به امام خمینی(ره) گفتند صدام به کشور ما حمله کرده است، برخلاف رهبران دنیا و برخلاف فرماندهان کل نیروهای مسلح در دنیا، فرمان تشکیل اتاق جنگ نداد و حالت فوق‌العاده در کشور اعلام نکرد بلکه با کمال آرامش در تلویزیون حضور یافت و به ملت بزرگ ایران گفت دزدی آمده و سنگی انداخته و ملت بزرگ ایران چنان سیلی بر صورت صدام خواهد زد که نتواند از جای خود بلند شود.

سردار سلیمانی ادامه داد: این نوع مدیریت در مقابل یک چالش بزرگ پیش روی حکومت نوپای جمهوری اسلامی ایران که از دل یک انقلاب بزرگ بیرون آمده، در نوع خود بی‌نظیر است و این نوع مدیریت را فقط در بین پیشوایان دینی و رهبران معنوی که در تاریخ بشری به تعداد انگشتان دست نیستند، می‌شود سراغ گرفت.

شهید بالازاده از مکتب عاشورا درس گرفته بود

وی گفت: نوجوانی ۱۱ ساله به نام مرحمت بالازاده از شمالی‌ترین نقطه کشور عازم پایتخت می‌شود و به دنبال این است که در جنوبی‌ترین نقطه کشور در مقابل دشمن متجاوز سلاح به دست بگیرد و به محضر رهبر معظم انقلاب که در آن زمان ریاست جمهوری را برعهده داشتند می رسد و تقاضا می‌کنند که ایشان دستور بدهند تا جبهه ها این نوجوان ۱۱ ساله را بپذیرند و رهبر معظم انقلاب به ایشان توصیه به درس خواندن می‌کنند و در جواب، شهید مرحمت بالازاده که نگین انگشتر ۳۶ هزار دانش آموز شهید کشور هست، خطاب به رهبر معظم انقلاب می فرماید پس دستور بدهید دیگر روضه قاسم ابن حسن خوانده نشود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: او درس خود را از مکتب عاشورا فرا گرفته بود و این ملت حسینی با لبیک گفتن به امام راحل(ره) به میدان‌های نبرد شتافت.

وی افزود: در یک سال اول تجاوز دشمن بعثی، مدیریت جنگ به بنی صدر سپرده شده بود و در این دوره چهار عملیات بزرگ با مسئولیت بنی صدر اجرا شد و در هر چهار عملیات ضمن آنکه تلفات زیادی به یگان‌های عمل کننده وارد شد، نتوانست یک ارتفاع کوچک را هم از اشغال دشمن آزاد کند.

این مقام عالی نظامی ادامه داد: پس از عزل بنی صدر عملیات دیگری در کیلومتر ۱۰ آبادان - خرمشهر اجرا و مقدمات شکسته شدن حصر آبادان فراهم شد و در ادامه در یک عملیات مشترک ارتش و سپاه در مهر ماه ۱۳۶۰ محاصره آبادان شکسته شد و این عملیات ثامن الائمه با موفقیت به اهداف خود دست پیدا کرد.

سردار سلیمانی گفت: وقتی که تفکر حسینی و عاشورایی به میدان‌های نبرد راه پیدا کرد و وحدت عمل بین نیروهای مسلح محقق شد، در کمتر از یک سال همه سرزمین‌های اشغالی که بخش‌های مهمی از پنج استان کشور بود، به دست فرزندان برومند ملت ایران آزاد شد.

وی با اشاره به حمایت‌های شرق و غرب از رژیم بعثی عراق در جنگ تحمیلی اظهار کرد: تمام تجهیزات و مهمات ارتش متجاوز در این دوره به غنیمت رزمندگان اسلام درآمد اما عاملی که باعث شد رژیم بعثی در ادامه جنگ در مقابل رزمندگان اسلام مقاومت کند، سازماندهی مجدد ارتش عراق و تجهیز آن توسط کشورهای غربی و بلوک شرق بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: ۳۷ کشور مستقیماً از تجاوز کشور رژیم بعث علیه ملت ایران حمایت کردند اما ملت ایران با پیروی از تفکر علوی در مقابل این تجاوز بزرگ مقاومت کرد و توانست به تنهایی در مقابل جنگ افروزان عالم به پیروزی برسد.

سلیمانی گفت: برای اولین بار در ۲۰۰ سال گذشته، ایران وارد جنگی تحمیلی شد و توانست با حضور نیروهای داوطلب در کنار سازمان‌های نظامی رسمی کشور از خاک میهن اسلامی دفاع کند و اجازه ندهد یک وجب از خاک میهن جدا شود.

این مقام عالی نظامی یادآورشد: صدام به عنوان سردمدار این تجاوز، یک مأموریت حداکثری داشت و آن ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی بود و در کنار آن یک ماموریت حداقلی هم داشت که بر اساس آن خوزستان و مناطق نفت‌خیز را از ایران جدا کند و صدام تصور می کرد حداقل می‌تواند خوزستان را از ایران جدا کند و بر آبراه حیاتی اروندرود هم تسلط کامل پیدا کند اما هیچ کدام از این دستاوردها عاید او نشد.

وی افزود: اولین عامل موفقیت ایران در دفاع مقدس، مدیریت الهی و مردمی ولایت فقیه بود و صدام او برای جبران شکست خود در یک دام جدید افتاد و کویت را اشغال کرد و آمریکایی‌ها در دو مرحله عراق را اشغال کردند و آن سرنوشت خفت باری که صدام متجاوز داشت در نهایت پیش آمد.

دشمن به دنبال جدایی بین ملت و رهبری است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: نظام سلطه خود را به عنوان نظام بین‌المللی معرفی می‌کند و در پی آن است به این قائمه ملت ایران ضربه بزند و بین ملت و رهبری جدایی ایجاد کند و اگر دشمن در دوران دفاع مقدس توانسته بود بین ملت و امام فاصله ایجاد کند قطعاً ما در دفاع مقدس به پیروزی‌ها و موفقیت‌ها دست پیدا نمی‌کردیم.

او ادامه داد: امروز ملت بزرگ ایران این افتخار را دارد که در صفوف ده‌ها میلیونی پشت سر رهبر و امام مسلمین قرار دارد و نه تنها ملت بزرگ ایران بلکه ملت‌های مسلمان گوش به فرمان امام مسلمین هستند.

سلیمانی تصریح کرد: محور مقاومت که پس از دوران دفاع مقدس شکل گرفت درسی بود از مکتب دفاعی ملت ایران و بسیج ملت ایران توسط سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت و مدافع حرم و این درس در بین ملت‌های مسلمان نشر یافت و به عنوان یک سرمشق شد و جبهه مقاومت شکل گرفت و ستون‌های امنیت رژیم صهیونیستی به لرزه افتاد و در حال فروپاشی قرار گرفت.

وی گفت: رزمندگان مبارز فلسطین که بعد از سازش انور سادات با مناخیم بگین در کمپ دیوید، یک دوره نگران‌کننده‌ای در مواجهه مسلمانان با این رژیم اشغالگر نابکار را داشتند، و انقلاب اسلامی بود که نگذاشت این دوره ریشه بدواند و انقلاب سنگ با درس گرفتن از انقلاب اسلامی و پشتیبانی و امید گرفتن از آن آغاز شد و امروز به جایی رسیده که تلاویو در تیررس موشک‌های مقاومت فلسطینی است و هر روز چندین عملیات در کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی علیه اشغالگران انجام می‌شود.

ایران در حال تبدیل شدن به یک قدرت جهانی است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ایران از یک قدرت منطقه‌ای در حال تبدیل شدن به قدرت جهانی است، گفت: در میانه این نظم نوین جهانی نقشی که ملت ایران در آینده خواهد داشت افتخار آفرین و با عظمت است و اینکه می‌بینید نظام سلطه با تمسک به رسانه‌ها و فضای مجازی و تداوم عملیات‌های روانی گسترده، ترویج دروغ و جعلیات فراوان پروپاگاندایی را در دستور کار علیه ایران دارد، می‌خواهد ملت ایران را از این حرکت ناامید کند و اگر ملت ایران ناامید و متوقف شود ملت‌های مسلمانی که حرکت بزرگی را آغاز کرده اند متوقف خواهند شد.

سردار سلیمانی افزود: دشمن با دقت برنامه ریزی کرده است و نسل جوان ما باید توطئه جدید دشمن را ببیند و همانطور که شهید بالازاده در سن یازده سالگی در دوران تنگنا و سختی ملت از شمال کشور به جنوب کشور رفت و در جهاد نظامی شرکت کرد، امروز بالازاده های ما باید در میانه جنگ نرم در مقابل دشمنی بایستند که با امواج ماهواره و فضای مجازی علیه ملت ایران جنگ روانی و شناختی و تحریم گسترده اقتصادی را راه انداخته است و دانش آموزان ما باید در گام دوم انقلاب نقش تاریخی برای خودشان ثبت و ضبط کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تاریخ پیشرفت‌های ملت ایران را تحسین می‌کند، گفت: پیشرفت‌ها و افتخارآفرینی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی و ملت ایران در چهار دهه اخیر را نباید با دوران طاغوت مقایسه کرد بلکه باید با کشورهای مترقی دنیا مقایسه کرد.

سردار سلیمانی در ادامه با اشاره به موفقیت‌های کشورمان در بهداشت و درمان، مبارزه با کرونا، حوزه‌های دفاعی و نظامی و علم نانو و سلول‌های بنیادی، سد سازی، توربین سازی اظهار کرد: ایران به لحاظ داشتن منابع انرژی نفت و گاز دارای بزرگترین ذخایر است علاوه بر این از نظر موقعیت سوق الجیشی و استراتژیک هم موقعیت بی‌نظیری دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: بر اساس منابع معتبر بین المللی در زمینه شاخص‌های توسعه در نیروی انسانی، ایران در چهار دهه گذشته مقام اول دنیا را داشته است و بعد از ایران چین و نپال وترکیه بوده است علاوه براین ۶۰ درصد دانشجویان ایرانی از زنان هستند که در دو هزار ۴۴۰ دانشگاه در حال تحصیل هستند.

غرب فاقد گفتمان رهایی‌بخش و انسان‌ساز است

وی با بیان اینکه غرب فاقد گفتمان رهایی بخش و انسان‌ساز است، یادآورشد: تمام گفتمان‌های برآمده از مکتب رنسانس اعم از کمونیسم، سوسیالیسم، فاشیسم، نازیسم، نهیلیسم، اومانیسم و لیبرال دموکراسی یکی پس از دیگری از سوی ملت ها محک خورد و ناکارآمدی این گفتمان‌ها ثابت شد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه فاقد گفتمان شدن یک تمدن آغاز فروپاشی آن است، اظهار کرد: نظریه پرداز لیبرال دموکراسی که نظریه پایان تاریخ را داده بود، امروز می گوید من اشتباه کردم و تمدن غرب به آخر تاریخ خود رسیده است و این تمدن در حال فروپاشی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین از سوی دیگر اسلام یک گفتمان رهایی‌بخش و انسان ساز زیر مکتب جمهوری اسلامی در جهان مطرح کرده است که مورد اقبال مسلمانان و بشریت واقع شده است و خون مطهر شهدای عزیز شما برپای چنین مکتبی ریخته شده است.

وی گفت: البته این به این معنا نیست که ما مشکلات و بحران‌ها را نشناسیم ما در مسائل اقتصادی علیرغم برخورداری از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های فراوان اقتصادی مشکلاتی داریم و باید نرم افزارهای کاملی را طراحی کنیم و مشکلات خود را با تمسک به نیروی جوانان عزیز و با تمسک به فرهنگ ایثار و شهادت حل کنیم.

فتنه ۱۴۰۱ برای متوقف کردن ملت ایران بود

سردار سلیمانی با بیان اینکه ایران هر روز قدرتمندتر از قبل است، یادآورشد: فتنه سال گذشته با شعارهای حاوی دعوت به برهنگی و همجنسگرایی و اعمال شنیع ، برای متوقف کردن ملت ما در سنگرهای علم و پیشرفت بود.

وی آغاز مکتب برهنگی در تاریخ بشریت را دوره رنسانس عنوان کرد و گفت: شاه بیت مکاتب رنسانس این است که بشر فارغ از هدایت الهی است. این در حالی است که انقلاب اسلامی آغاز یک مکتب جدید است که بشر را نیازمند هدایت الهی می‌داند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: این مواجهه امروز به جایی رسیده است که غرب دیگر حرفی برای گفتن ندارد و این ملت ایران است که تصاویر والای اسلامی و انسانی را در مقابل بشریت ترسیم کرده است و این راه تازه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی به برکت خون مطهر شهدا و مقاومت و پایداری ملت ایران پیروزی های بزرگی را شاهد خواهیم بود، گفت: تاکنون فتوحات زیادی نصیب ملت بزرگ ایران شده و فتح و ظفر نهایی نزدیک است و آن ساقط شدن رژیم کودک کش و جعلی صهیونیستی است.

سردار سلیمانی وقتی که این رژیم در آینده ای نه چندان دور ساقط شد، آغاز فتوحات گفتمانی جهان اسلام در کره زمین خواهد بود و نظام سلطه و تمدن غرب پایان خود را خواهد دید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha