کره جنوبی خواستار تقویت همکاری امنیتی با آمریکا شد

تهران- ایرنا - یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی امروز چهارشنبه خواستار همکاری امنیتی نزدیکتر با آمریکا برای مقابله با تهدیدهای موشکی و هسته ای کره شمالی شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی در مصاحبه ای با آسوشیتدپرس که چهارمین مصاحبه او از زمان به قدرت رسیدن با رسانه های خارجی است گفت کره جنوبی و آمریکا مذاکراتی پیرامون برنامه ای مشترک که شامل توانایی های هسته ای آمریکا در برابر تهدیدهای هسته ای کره شمالی داشته اند.

وی در ادامه افزود: «مذاکرات در مسیر همان برنامه مشترک و اجرای مشترک در حال انجام است و من معتقدم همکاری آمریکا و کره جنوبی کار درستی است. چرا که هر دو کشور در معرض تهدیدهای هسته ای کره شمالی هستند. این مذاکرات شامل رزمایش های کوچک، شبیه سازی های کامپیوتری و عملیات ارسال وسایل برای سلاح های هسته ای است.»

سال گذشته کره شمالی آزمایش های موشکی بسیاری ثبت کرد و بسیاری از تحلیلگران پیش بینی کردند پیونگ یانگ امسال قادر به انجام آزمایش هسته ای خواهد بود.

ماه گذشته ۵ پهپاد کره شمالی وارد حریم هوایی کره جنوبی شدند که نیروی هوایی کره جنوبی تلاش کرد به سمت آنها شلیک و انها را ساقط کند.

در ادامه اقدامات تحریک آمیز کره شمالی رئیس جمهوری کره جنوبی خاطرنشان کرد کره شمالی می تواند دلایل داخلی خودش را داشته باشد اما هیچ راهی برای کشور ما و یا کشور دیگر وجود ندارد که بفهمیم چه منظوری با انجام چنین اقدامات تحریک آمیزی دارد. چنین اقدامات غیرقانونی از سوی کره شمالی تنها منجر به تقویت ظرفیت های واکنش امنیتی کشور ما در نهایت تقویت همکاری امنیتی میان آمریکا، کره جنوبی و ژاپن خواهد شد.

با نزدیک شدن به یازدهمین ماه حمله روسیه به اوکراین، رئیس جمهوری کره جنوبی گفت ممکن است ادامه این جنگ نشانه های اشتباهی به کره شمالی مخابره کند، مگر اینکه جنگ روسیه و اوکراین به سرعت پایان یابد. وی افزود: «اگر جنگ اوکراین به سرعت پایان نپذیرد ممکن است پیام اشتباهی به کره شمالی مبنی براینکه جامعه بین الملل در حل و فصل این مسئله و واکنش به این اقدام شکست خورده و تحریم ها و تنبیه ها ناکارآمد بوده است مخابره شود. سپس این پیام کره شمالی را ترغیب خواهد کرد که به اقدامات تحریک امیز خود و فراتر از آن ادامه دهد. »

در پایان رئیس جمهوری کره جنوبی بار دیگر در دفاع از اوکراین، حمله روسیه را غیرقانونی و غیرمشروع خواند. باوجود این وی با تجهیز مستقیم اوکراین مخالفت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha