۱۹ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۱۹
کد خبرنگار: 2279
کد خبر: 84993724
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میز اداری دست دوم بخریم یا نخریم؟

۱۹ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۱۹
کد خبر: 84993724
میز اداری دست دوم بخریم یا نخریم؟

برای افرادی که  اقدام به راه اندازی و تجهیز دفاتر کاری می کنند، ابهاماتی در خصوص خرید میز اداری دست دوم و یا خرید میزهای تازه و کارنکرده به وجود می آید. آن ها نمی دانند خرید کالای دست دوم یک گزینه اقتصادی است و یا منجر به ایجاد هزینه های مازاد می شود.

در این مقاله تصمیم داریم به سوالات و ابهام هایی در زمنیه خرید میز اداری دست دوم وجود دارد و اینکه آیا این گونه وسیله را بخریم یا نخریم، پاسخ دهیم. پس با ما همراه باشید.

مشکلات خرید میز اداری دست دوم

برای بسیاری از مدیران خرید کالای دست دوم یک رویه عادی در تجهیز شرکت به شمار می آید. برخی از آنان این خرید را به صرفه قلمداد نموده و از خرید خود کاملاً راضی هستند. اما برخی دیگر هرقدر هم در خرید منفعت کرده باشند، نمی توانند با مبلمان اداری دست دوم ارتباط خوبی برقرار کنند.

احتمالاً این دسته از افراد نگرانی هایی از بابت گارانتی میز اداری دست دوم دارند و یا طرح دلخواه خود را در میان میزهای کارکرده پیدا نکرده اند. اساساً خرید کالای کارکرده با وجود منافع مالی زیاد، مشکلات متعددی را نیز به همراه می آورد. در بررسی این مشکلات می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • دامنه محدود انتخاب

در خرید کالای دست دوم تنوع قابل توجهی از طرح و رنگ در اختیار شما قرار نمی گیرد. این بدین معناست که اگر تصمیم به خلق یک دکوراسوین اداری مدرن و یا کلاسیک گرفته اید، با احتمال کمی می توانید یک میز اداری مناسب با سبک فضای خود، پیدا کنید.

در بسیاری از موارد نیز نمی توانید کلیه بخش های شرکت را به یک میز همسان و هماهنگ مجهز کنید. استفاده از میزهای غیر همسان و عدم تناسب طرح و نقش میان میز اداری و دکوراسیون فضا، موجب ایجاد یک دکوراسیون شلخته و نامرتب می شود. برای مدیرانی که آرزوی داشتن یک دکوراسیون زیبا و شکیل را دارند، این مسئله یک معضل بزرگ به حساب می آید.

میز اداری دست دوم بخریم یا نخریم؟

  • ریسک بالا در خرابی های زودرس

خرید کالای دست دوم یک ریسک بزرگ به حساب می آید. چرا که هر لحظه احتمال دارد کالای خریداری شده از کار افتاده و عملکرد مطلوب خود را از دست بدهد. در میزهای اداری این مسئله با بروز خرابی در اتصالات کوچک همچون پایه ها و یا اتصالات رویه اتفاق افتاده و در بسیاری از موارد میز اداری را از چرخه مصرف خارج می کند. شاید تصور کنید میز اداری دست دوم منتخب شما دارای ظاهری تمیز و سالم بوده و خطر خرابی در آن وجود ندارد.

در این خصوص باید بدانید بسیاری از تعمیرکاران با خرید میزهای اداری معیوب، آن را به قطعات فیک و نامرغوب مجهز ساخته و کارکرد میز را احیا می کنند. اما این قطعات بی کیفیت خیلی زود عملکرد خود را از دست داده و خراب می شوند. پس حتی اگر میز اداری شما سالم و تمیز هم به نظر برسد، باز هم خطر خرابی زودرس در آن وجود دارد.

  • عدم بهره مندی از گارانتی و ضمانت فروش

با اینکه امروزه بسیاری از تولیدکنندگان ایرانی میزهای اداری را با گارانتی های طولانی مدت به فروش می رسانند، اما احتمال اینکه گارانتی میز اداری دست دوم به اتمام رسیده باشد، وجود دارد. در این صورت مسئولیت رفع خرابی میز از کمپانی تولیدکننده ساقط شده و به شما مربوط می شود. معمولاً خرید میزهایی که از ابتدا فاقد گارانتی بوده و توسط برندهای ضعیف تولید شده اند، اقتصادی نخواهد بود. چرا که این دسته از میزها با احتمال بیشتری در معرض خرابی قرار می گیرند.

  • تحمیل هزینه های دوچندان

در بسیاری از موارد مدیران دفاتر کاری فریب ظاهر جذاب میزهای اداری دست دوم را خورده و از سنجش کیفیت متریال غافل می مانند. از آنجایی که در بسیاری از شرکت ها تردد کارمندان و مشتریان بسیار بالاست، خطراتی همچون اصابت ضربه، پارخوردگی، سایش و یا فرسودگی ناشی از عوام طبیعی منجر به خرابی زودرس در میز می شود. متأسفانه در اغلب موارد تعمیر میزهای دست دوم به قدری هزینه ساز می شود که در نهایت قیمت میز اداری دست دوم با نمونه های تازه و صفر، هم تراز می گردد.

مزایای خرید میز اداری دست دوم

با مشکلات ناشی از خرید میز های کارکرده آشنا شدید. اگر بخواهیم واقع بین باشیم، باید به بررسی مزایای خرید این دسته از میز ها نیز بپردازیم. خرید یک میز اداری دست دوم شما را از فوایدی همچون موارد زیر بهره مند می سازد.

میز اداری دست دوم بخریم یا نخریم؟

  • به کاهش هزینه های جاری کمک می کند

خرید مبلمان اداری دست دوم، برای مدیرانی که تازه کار هستند و بودجه محدودی در اختیار دارند و یا مدیرانی که نیاز به خرید تعداد زیادی میز اداری دارند، گزینه ای هوشمندانه به نظر می رسد. آن ها می توانند پس از اینکه به سودآوری رسیدند، مبلمان دست دوم را با نمونه های جدید و تازه جایگزین کنند.

  • اگر شانس بیاورید، می تواند خریدی هوشمندانه باشد

اساساً خرید مستقیم میزهای اداری دست دوم از فروشندگان آشنا می تواند هوشمندانه باشد. اما تنها در صورتی که میز اداری دست دوم به جهت کمبود جا و یا تغییر شغل به فروش برسد. چرا که کیفیت میزهای سالم کارکرده با نمونه های صفر و تازه تفاوت چندانی ندارد. در صورتی که بتوانید با یک نگاه ریزبینانه کیفیت میز را سنجیده و از عدم خرابی در آن مطمئن شوید، می توانید به خرید کالای دست دوم اطمینان کرده و آن را به منظور مدیریت هزینه به کار بگیرید.

  • به حفظ محیط زیست کمک می کند

همه ما می توانیم با خرید کالای دست دوم به چرخه نجات محیط زیست از پسماندهای اداری کمک کنیم. اگر دغدغه ای از این بابت دارید، می توانید سراغ کالای کارکرده و سالم بروید و بدین شکل مانع از اتلاف متریال های طبیعی همچون چوب شوید.

  • به روند تجهیز شرکت سرعت می دهد

در صورتی که برای تجهیز دفتر کاری خود عجله دارید، می توانید به جای سفارش میزهای اداری و انتظار برای چندین روز و چندین هفته، از کالاهای دست دوم موجود خریداری کنید. در این صورت دیگر نیازی به پیگیری سفارش و انتظار برای دریافت آن نخواهید داشت.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha