اعتبار ۵۸۰ میلیون تومانی برای واریز به حساب بیماران صعب‌العلاج کرمانشاه تامین شد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: بیمه سلامت استان بعد از ابلاغیه رییس جمهور مبنی بر تاسیس صندوق بیماران صعب‌العلاج موفق شده تعدادی از این بیماران را ثبت‌نام کند و بزودی ۵۸۰ میلیون تومان به حساب این بیماران واریز خواهد شد.

«رضا تحولیان» روز دوشنبه به ایرنا افزود: از این پس تمام بیمارانی که به ۱۰۷ بیماری ذکر شده در سامانه شهروندی همچون سرطان، اوتیسم، پیوند کلیه و انواع پیوندها، پروانه‌ای، دیالیزی، هموفیل، sma، ms، پارکینسون و آلزایمر مبتلا هستند، زیرپوشش این صندوق قرار خواهند گرفت.

وی اظهار داشت: هزینه‌های دارویی و دریافت خدمات درمانی برای بیماران صعب‌العلاج در مراکز دولتی ۱۰۰ درصد رایگان است و در مراکز خصوصی نیز تا ۹۰ درصد مشمول تعهد بیمه قرار خواهند گرفت.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه اظهار کرد: در بیمه سلامت ایرانیان نیز تسهیلاتی برای پرداخت به این بیماران در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه با سود چهار درصد در نظر گرفته شده که افراد متقاضی پس از مراجعه به معاونت درمان دانشگاه یا بیمه سلامت نسبت به تقاضای تسهیلات اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، از جمعیت ۲ میلیون نفری استان نزدیک یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر زیرپوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد ۵۱۶ هزار نفر زیر پوشش بیمه روستایی و عشایر است که به صورت نظام ارجاع از خدمات درمانی بیمه سلامت بهره مند می‌شوند.

هم‌اکنون ۲ هزار و ۳۱۸ نفر از بیماران خاص و صعب العلاج استان کرمانشاه زیرپوشش بیمه سلامت هستند.

تسهیلات و کمک هزینه های درمانی صندوق بیماران صعب العلاج و خاص ۱۰۰ درصد بلاعوض است و از افراد بیمه شده که دارای بیماری خاص هستند می توانند به منظور نشان دار شدن پرونده الکترونیکی به سامانه بیماران خاص به پزشک خود مراجعه کنند.

بیمه سلامت استان کرمانشاه اکنون با ۱۸۷ پزشک ارجاع برای افراد زیرپوشش صندوق روستایی و عشایر و ۱۷۶ پزشک شهری برای اجرای طرح نظام پزشک خانواده قرارداد همکاری دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha