علوم پزشکی خراسان‌شمالی با دانشگاه هرات تفاهم نامه علمی امضا کرد

بجنورد- ایرنا- تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی و دانشگاه هرات امروز (یکشنبه) با هدف انجام فعالیت های مشترک علمی و آموزشی امضا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این تفاهم‌نامه میان دکتر «احمد وثوقی مطلق» معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و دکتر «محمدطاهر تنزه‌ای» معاون علمی دانشگاه غالب هرات امضا شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در این نشست گفت: دانشگاه‌ها طلایه‌دار فرهنگ و صلح هستند و سابقه تاریخی ۲ کشور ایران و افغانستان می‌تواند روابط بیشتری بین این ۲ دانشگاه را رقم بزند.

دکتر سیدجواد پورنقی با اشاره به ظرفیت های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: حوزه سلامت استان امکانات تخصصی مناسبی برای دانشجویان بین‌الملل دارد و آمادگی پذیرش دانشجویان کشور افغانستان را دارد.

معاون علمی دانشگاه غالب هرات نیز در این نشست گفت: ظرفیت‌های مناسبی در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی وجود دارد که به دنبال بهره‌مندی از آن هستیم.

علوم پزشکی خراسان‌شمالی با دانشگاه هرات تفاهم نامه علمی امضا کرد

دکتر محمدطاهر تنزه‌ای، با بیان اینکه تفاهم نامه همکاری بین ۲ دانشگاه، سنگ بنایی برای اقدامات و همکاری‌های بعدی خواهد بود، عنوان کرد: اشتراکات زیادی داریم و هدف ما از این سفر ایجاد یک پل ارتباطی بین ۲ استان و به دنبال نتایج ملموس در زمینه تبادل دانشجو و استاد هستیم.

تنزهی خاطرنشان کرد: دیپلماسی علمی ایجاب می کند که با تمام نهادهای مرتبط ارتباط برقرار کنیم و دلیل حضور ما در خراسان شمالی همین مساله است.

وی یادآور شد: همچنین در موضوع گردشگری سلامت، با ایجاد مزیت‌هایی می‌توان زمینه‌های حضور بیشتر بیماران افغان به این استان را فراهم کرد.

حضور در دانشکده دندانپزشکی و بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد و بازدید از ظرفیت‌های آموزشی و درمانی این ۲ مجموعه از دیگر برنامه‌های سفر اعضای هیات دانشگاه غالب هرات افغانستان به استان خراسان شمالی است.

دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۱۷ رشته تحصیلی دارد که در هفت دانشکده آن زیر نظر ۱۹۲ عضو هیأت علمی تحصیل می‌کنند.

این دانشگاه همچنین ۱۲ بیمارستان با یکهزار و ۴۵۵ تخت را زیر پوشش دارد.

در این استان یک میلون نفری، ۳۶۰ پزشک عمومی و ۲۵۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha