۱۵ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۴۶
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 84990189
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

استاندار همدان: زمین به انبوه سازان نمی دهیم

۱۵ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۴۶
کد خبر: 84990189
استاندار همدان: زمین به انبوه سازان نمی دهیم

همدان-ایرنا- استاندار همدان با توجه به برخی مشکلات و تجربه های تلخ گذشته ساخت مسکن به ویژه در قالب انبوه سازی ، گفت: نمی خواهیم زمین در اختیار انبوه سازان قرار گیرد و دچار تبعات و مشکلات بعدی آن شویم.

به گزارش ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان روز پنجشنبه در پنجاهمین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: برنامه داریم که از ظرفیت تعاونی ها در این راستا بهره بگیریم و به جای آنکه زمین در اختیار انبوه ساز و برج ساز قرار گیرد خود افراد اقدام به ساخت خانه کنند.

قاسمی فرزاد در باره ضرورت ایجاد تعاونی های مسکن کارگری گفت: در زمینه تامین نیاز مسکن برای آحاد جامعه، در قالب نهضت ملی مسکن در حال آماده سازی زمین برای ساخت منازل مسکونی هستیم و با توجه به تجربه تلخ ساخت مسکن مهر درصدد واگذاری زمین ساخت به متقاضیان بصورت انفرادی هستیم.

وی تاکید کرد: مشکل آماده سازی زمین در شهرهای همدان و ملایر هم در حال برطرف شدن است و به زودی نحوه واگذاری زمین مسکونی به متقاضیان اعلام می شود.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: در نظر داریم یک قطعه ۲۰۰ متری به یک نفر یا یک قطعه ۲۵۰ متری زمین به ۲ نفر برای ساخت مسکن بدهیم.

وی بر ضرورت شتاب بخشی و تسهیل در صدور مجوز تعاونی ها به عنوان یکی از بازوان اصلی اقتصاد و اشتغال گفت: البته به همه تعاونی ها نمی توان نمره قبولی داد.

قاسمی فرزاد شکل گیری تعاونی ها در حوزه های مختلف را به گونه ای دانست که بعدها برای جامعه و اعضای خود دچار مشکل نشوند و گفت: برای تشکیل تعاونی های عمرانی در سطح شهرستان های استان نیز هیچ منعی وجود ندارد.

وی ابراز داشت: سیاست و برنامه دولت در طرح نهضت ملی مسکن بر این امر استوار است زمین به جای آنکه در اختیار انبوه ساز و یا پیمانکاران متعدد قرار گیرد، مستقیم به خود اشخاص واگذار شود.

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنانش فعالیت در زمینه صنعت و توریسم را امری تخصصی عنوان کرد و افزود: غار علیصدر یک اثر فاخر در استان همدان است و نباید به آن نگاه انتفاعی داشت.

وی تاکید کرد: غار علیصدر باید به عنوان محلی برای جذب گردشگر به حوزه های دیگر از جمله هتل ها و رونق گردشگری در استان دیده شود.

استاندار همدان درباره ارائه مجوز تمدید پروانه بهره برداری صنعت دام و طیور هم گفت: اگر کاری از حوزه دولتی به خارج و تشکل های غیردولتی واگذار شد، باید چرخه زمان انجام کار کوتاهتر و هزینه ها کمتر شود ، نه اینکه به چرخه طولانی تری مواجه و هزینه انجام کار برای متقاضیان افزایش یابد.

وی در باره تسریع در صدور مجوز فعالیت تعاونی ها گفت: مسیر صدور مجوز تعاونی ها باید بازنگری شده و تسریع شود.

ایوب اسدالهی مدیرکل امور راه و شهرسازی استان همدان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه درسالهای گذشته هیچ اتفاقی در زمینه تامین زمین برای ساخت مسکن در گفت: ۲ هزارو ۴۰۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن در استان همدان در حال آماده سازی است.

وی خطاب به تعاونی ها اعلام کرد: اگر زمین هایی دارند برای تغییر کاربری و ساخت مسکن به راه و شهرسازی اعلام کنند.

اسداللهی تاکید کرد: در تلاشیم مساله تامین زمین برای مسکن برای ۲۰ سال آینده نیز حل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha