رونق تولید و اشتغال بوشهر با اجرای ۷۰ درصدی مصوبات کارگروه تسهیل

بوشهر - ایرنا - دبیرکارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر گفت: ۲۶۱ پرونده تولیدکنندگان این استان تا پایان آبان ماه ۱۴۰۱ برای حل مشکلات آنها به این کارگروه ارجاع شد که تاکنون ۲۱۰ مورد معادل ۷۰ درصد از مصوبه‌ها برای حل مسائل این واحدهای تولیدی تحقق یافته است.

مهدی صفوی روز چهارشنبه در حاشیه نشست بررسی عملکرد مصوبه‌های هشت ماه سال ۱۴۰۱ کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر به خبرنگار ایرنا گفت: در این مدت این کارگروه ۳۰ نشست برای رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی این استان با حضور دستگاه‌های مرتبط برگزار کرده که حاصل آن ۳۰۰ مصوبه بوده است.

وی افزود: از این شمار ۱۳۵ مصوبه مربوط به دستگاه‌های اجرایی است که در ۶۱ درصد موارد اجرا شده و بانک‌های عامل نیز به ۷۷ درصد از ۱۶۵ مصوبه مربوط به خود عمل کرده‌اند.

صفوی اضافه کرد: ۱۶ درصد از مصوبه‌های این کارگروه نیز در دست اجرا است که لازم است این روند برای حل هر چه زودتر تولیدکننده‌ها و سرمایه گذاران بوشهری شتاب گیرد.

دبیرکارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر گفت: استانداری، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، امور مالیاتی، گمرک، تامین اجتماعی، منابع طبیعی، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محیط زیست، شرکت‌های اب، گاز و برق، شهرک‌های صنعتی، پخش و پالایش و شیلات دستگاه‌های مجری مصوبه‌های این کارگروه هستند.

رونق تولید و اشتغال بوشهر با اجرای ۷۰ درصدی مصوبات کارگروه تسهیل

وی عنوان کرد: تسهیلات، بدهی‌های بانکی و مالیاتی، امور زیربنایی، تامین سوخت و مواد اولیه، تامین زمین و محدوده معدنی و صدور مجوز صنعتی از مهمترین مسائلی است که تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران بوشهری با آن مواجه بوده‌اند و در این کارگروه برای حل آن چاره‌اندیشی شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه مصوبات کارگروه برای دستگاه‌های مجری الزام قانونی ایجاد می‌کند، عنوان کرد: پیگیری نکردن متقاضیان با ۴۵ درصد موارد مهمترین دلیل تحقق نیافتن ۳۰ درصد از مصوبه‌ها است.

صفوی با اشاره به تاثیر شایسته توجه این کارگروه در حل مشکلات واحدهای تولیدی استان بوشهر، ادامه داد: پس از وصول پرونده سرمایه‌گذاران و تولید کنندگان، با دعوت از دستگاه‌های مرتبط با این مشکلات به نشست کارگروه فرخوانده می‌شوند و با حضور آنها این مشکلات، رسیدگی و برای حل آن تصمیم‌گیری می‌شود.

وی گفت: شرکت گاز به ۱۰۰ درصد از مصوبه‌ها مربوط به خود در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای حل مشکلات فعالان اقتصادی استان بوشهر عمل کرده و اداره کل امور مالیاتی به ۸۳ درصد و اداره کل صنعت، معدن و تجارت نیز به ترتیب ۸۳ و ۷۹ درصد از مصوبات مرتبط با خود را تحقق بخشیده‌اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر افزود: کمترین میزان تحقق این مصوبه‌ها نیز مربوط به دستگاه‌های راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و شیلات است.

رونق تولید و اشتغال بوشهر با اجرای ۷۰ درصدی مصوبات کارگروه تسهیل

صفوی با بیان اینکه ۱۶۵ مصوبه نیز مربوط به بانک‌های عامل بوده، بیان کرد: از این شمار در ۴۴ مورد برای تعیین تکلیف بدهی فعالان تولیدی بوشهر مصوبه صادر شده و در ۱۱۹ مورد پرداخت تسهیلات به واحدهای اقتصادی بوشهر مصوب شده است.

وی تامین سرمایه در گردش و نقدینگی را یکی از مهمترین مشکلات واحدهای اقتصادی استان بوشهر دانست و ادامه داد: در این موارد بانک‌های تجارت، کشاورزی و پست بانک بیشترین تحقق مصوبات این کارگروه را دارند و میانگین تحقق مصوبات در این بخش ۷۷ درصد است.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر گفت: این کارگروه ظرفیت بسیار خوبی برای رسیدگی و حل مشکلات واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران این استان است که می‌تواند رونق تولید و اشتغال را به همراه آورد.

تحقق مصوبه‌های کارگروه تسهیل بوشهر تا پایان سال به ۱۰۰ درصد می‌رسد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر در این نشست با اشاره به تحقق ۷۰ درصدی مصوبه‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر، گفت: تحقق این میزان از مصوبه‌ها در هشت ماه خوب است و پیش بینی می‌شود اجرای کامل این مصوبات در راستای حل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی این استان به حدود ۱۰۰ درصد برسد.

علی باستین بیان کرد: با این حال دستگاه‌ها به اجرای مصوبات مربوط به خود شتاب ببخشند تا مردم هر چه زودتر شیرینی این گشایش را بچشند.

وی با اشاره به صدور ۳۰۰ مصوبه در ۳۰ نشست کارگروه  تسهیل و رفع موانع تولید بوشهر، گفت: تعداد مصوبه‌های این کارگروه در دیگر استان‌ها به طور میانگین پنج مصوبه در هر نشست است اما این شمار در استان بوشهر ۱۰ مصوبه است که نشان دهنده اهتمام دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات بنگاه‌ها است.

باستین یادآور شد: برخی از نشست‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر سه تا چهار ساعت به طول انجامیده و تلاش شده تا مساله هیچ واحد متقاضی به جلسه‌های آتی موکول نشود.

معاون امور هماهنگی استانداری بوشهر با بیان اینکه ۷۰ درصد از مصوبه‌ها و مشکلات واحدهای اقتصادی ارجاع شده به این کارگروه مرتبط با بانک‌ها  است، اعلام کرد: در این میان نیز نیمی از دخواست‌ها دریافت تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش آنها بوده است.

وی اضافه کرد: بانک‌های عامل استان بوشهر در عمل به مصوبه‌های این کارگروه عملکرد قابل قبولی داشته و ۱۶ درصد بیش از دستگاه های اجرایی به مصوبات مرتبط با خود برای رفع مشکل بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی استان عمل کرده‌اند.

رئیس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر بیان کرد:: باید در ادامه برای مصوبات کارگروه  تسهیل و رفع موانع تولید بازه زمانی اجرا مشخص و بیان شود که هر مصوبه باید در چه زمانی محقق شود.

 وی با اشاره به عوامل عدم تحقق مصوبه‌های این کارگروه، تاکید کرد: یکی از مهمترین این پیگیری نکردن متقاضی بوده است که دستگاه‌ها باید دلیل آن را در تماس با متقاضی پیگیری کنند تا در صورت مسجل شدن مراجعه نکردن متقاضی از  ارجاع مجدد پرونده او به کارگروه پیشگیری شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha