۱۴ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۴۸
کد خبرنگار: 1427
کد خبر: 84988981
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تشکیل مجمع صلح یاران در چرداول

۱۴ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۴۸
کد خبر: 84988981
تشکیل مجمع صلح یاران در چرداول

ایلام - ایرنا - رئیس دادگستری چرداول با اشاره به تشکیل مجمع صلح یاران در این شهرستان گفت: چرداول مقام برتر صلح و سازش استان ایلام را در سال جاری کسب کرده است

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل قمری روز چهارشنبه در آیین آغاز به کار مجمع صلح یاران چرداول افزود: اولین شهرستانی که طرح صلح یاران در آن تشکیل و رسما کار خود را آغاز می کند، این شهرستان بوده که از افراد معتمد، متنفذ، مصلح و بزرگان استفاده شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای فروردین سال جاری تاکنون به همت و تلاش مصلحان و بزرگان بیش از ۹۰ درصد از پرونده های ورودی به دادگستری و شوراهای حل اختلاف به صلح و سازش ختم شده که این کار یک اتفاق مهم در حوزه قضایی است.

رئیس دادگستری چرداول تاکید کرد: قضاوت و صدور رای یک راهکار پایانی است که یک طرف آن راضی و طرف دیگر ناراضی بوده ولی در موضوع صلح و سازش رضایتمتدی طرفین نتیجه نهایی کار است که همین نتیجه از بوجود آمدن دیگر اتفاقات احتمالی جلوگیری می کند.

قمری یادآور شد: حل ریشه ای مشکلات توسط مصلحان یک فرایند مناسب است، چراکه موضوع بصورت کامل و اصولی حل می شود و این رویه جز اولویت اصلی دادگستری یعنی همان ترویج فرهنگ صلح و سازش است.

وی با ذکر این نکته که رضایتمندی ارباب رجوع و خاتمه پرونده ها در حالت صلح و سازش شیرین ترین لحظه کاری قضات است، اضافه کرد: تحول و تعالی مشارکت های اجتماعی از رویه های اصلی دستگاه قضایی است و مردمی سازی بعنوان یک اولویت دادگستری و ثمره مهم آن یعنی گسترش صلح و سازش و مودت خواهد بود.

رئیس دادگستری چرداول گفت: صلح یاران و متنفذین با نفوذ کلام و جایگاه اجتماعی باعث کاهش پرونده ها در دادگستری می شوند ، از صلح یاران می خواهیم تا حصول نتیجه پیگیر پرونده ها بوده و از ادامه تلاش های خود خسته نشوند و از جایگاه خود برای اقناع طرفین و صلح و آشتی استفاده کنند.

قمری طرح صلح یاران را در راستای بهره گیری از افراد متنفذ و بزرگان دانست و گفت: اهالی شهرستان چرداول از مردمان با گذشت و مصلح در سطح استان هستند و گذشت و ایثار از خصایص مردمان این دیار می باشد.

وی کاهش ورود پرونده ها به دادگستری، کم کردن اطاله دادرسی و تمرکز قضات بر پرونده های مهم را از اهداف تشکیل صلح یاران برشمرد.

در ادامه بصورت نمادین احکام عضویت صلح یاران به تعدادی از اعضا توسط امام جمعه؛ فرماندار و رئیس دادگستری شهرستان چرداول اهدا شد.

شهرستان چرداول به مرکزیت شهر سرابله در ۳۵ کیلومتری ایلام قرار دارد و ۵ شعبه شورای حل اختلاف در آن مشغول به کار می باشند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha