۱۳ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۲۲
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 84987675
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت مصمم به عدالت آموزشی در مناطق محروم البرز است

کرج - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: اتفاقات مهم و جهادی امروز در دولت سیزدهم شاهد هستیم که یکی از این برنامه ها "عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر" در همه مناطق محروم کشور از جمله البرز است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی حجرگشت روز سه شنبه در نشست قرارگاه جهادی "عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر" استان البرز افزود: آموزش و پرورش استان در راستای اجرای خدمات به مناطق کم برخوردار در قالب قرارگاه جهادی "عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر" نیاز به حضور نیروهای جهادی دارد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از راهبردهای اساسی سند تحول دولت مردمی برای ایجاد تغییرات بنیادین در حکمرانی آموزش و پرورش با محوریت مردم، فعالسازی ظرفیت های مردمی با راهبری و نظارت دولت است.

با توجه به پراکندگی جغرافیایی استان البرز و تعداد کم آموزش دهنده نیاز به همراهی فرهنگیان ، نیروهای جهادی و فعالان پایگاه های مردمی مساجد در فرآیند آموزش به افراد سوادآموز است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز بیان داشت: در این قرارگاه تلاش می شود از این طریق دسترسی افراد جامعه به خدمات آموزش و پرورش رایگان و با کیفیت تحقق یابد و همگان از نصیب آموزشی برابر برخوردار شوند.
حجرگشت، ارتقای عدالت تربیتی و افزایش دسترسی افراد به خدمات آموزشی و پرورشی رایگان و با کیفیت و افزایش مشارکت اجتماعی تربیتی اولیا، معلمان، نهادهای دولتی و عمومی مردمی، خیریه ها و غیر دولتی برای بهسازی آموزشی و پرورشی را از اهداف تشکیل این قرارگاه عنوان کرد که این موضوع مهم همراهی گروه های جهادی فعال در استان البرز را می طلبد.
وی تصریح کرد: دسترسی افراد جامعه به خدمات آموزش و پرورش رایگان و با کیفیت و برخورداری همگان از نصیب آموزش برابر و اجرای عدالت تربیتی از جلوه‌های عدالت اجتماعی مدنظر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و از تاکیدات مقام معظم رهبری است که باید با جدیت در البرز که با مشکل کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی است دنبال شود.

کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی از مهمترین مشکلات حوزه آموزش و پرورش البرز را تشکیل می دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: این قرارگاه با بسیج تمامی امکانات و ظرفیت‌های درونی و بیرونی آموزش و پرورش فعالیت‌های جهادی محرومیت‌زدایی آموزشی و تربیتی را به گونه‌ای راهبری کند تا با ارائه راهکارهای مناسب اقدامات جهادی در این حوزه مهم اثر بخش شود.

وی افزود: دراین قرار گاه کارگروه های توانمند سازی و کیفیت بخشی آموزش و پرورش، عمران و آبادانی، ظرفیت شناسی و مردمی سازی، بازماندگان از تحصیل ، منزلت و حمایت ، توسعه و تحول اجتماع محور ، تولید و توسعه مهارت و رصد و برنامه ریزی منابع انسانی فعال شده است.

استان البرز ۵۲۰ هزار نفر جمعیت دانش آموزی البرز است.

اکنون در استان البرز ۱۹۸ نفر آموزگار نهضت سوادآموزی داریم که باید تعداد آنها به حدود ۵۰۰ نفر افزایش یابد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha