کارخانه تعطیل آهک هیدراته چرام فعالیت خود را از سر گرفت

یاسوج- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارخانه آهک هیدراته در چرام بالغ بر ۲ و نیم سال است که تعطیل و به صورت نیمه کاره رها شده بود اما با پیگیری های انجام شده فعالیت خود را دوباره از سر گرفت.

کریم روزبهان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در روزهای اخیر، به منظور توسعه پایدار و اشتغال زایی نشست هایی با مسؤلان مدیرعامل و مدیران شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران همچنین مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری غدیر و بخش های مختلف ایمیدرو انجام شد.

وی افزود: پس از بررسی راهکارهای حل مشکلات طرح فسفات چرام، آهک هیدراته و طرح تولید اسید فسفریک چرام، مقرر شد پیمانکار جدید در چند روز آتی (نیمه دوم دی ماه) در محل طرح حاضر و نسبت به تجهیز کارگاه و شروع فعالیت های طرح آهک هیدراته چرام اقدام کند.

مدیرکل صنعت ،معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همچنین عملیات ارتقای پیشرفت فیزیکی این پروژه را متناسب با برنامه زمانبندی مربوطه آغاز و اجرایی نماید.

روزبهان بیان کرد: طرح تولید آهک هیدراته چرام ظرفیت تولید سالانه ۳۰ هزار تن محصول پودر آهک را داشته و درصورت راه اندازی کامل مجموعه های سرمایه گذاری معادن فسفات کوه لار، کارخانه تولید کنسانتره فسفات، کارخانه تولید آهک هیدراته،طرح تولید اسید فسفریک و مشتقات مربوطه می‌تواند زمینه ساز ایجاد فرصت‌های شغلی به استعداد یکهزار نفر در این شهرستان را فراهم نماید.

شهرستان چرام با بیش از ۳۲ هزار نفر جمعیت در ۱۶۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است که برخوردار از معادن غنی همچون بوکسیت و فسفات است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha