کُهرنگی: نتایج تیم ملی زنان در کلمبیا در شان وزنه‌برداری ایران نبود

تهران- ایرنا- نائب رئیس زنان فدراسیون وزنه‌برداری گفت: عملکرد زنان ملی‌پوش در مسابقات قهرمانی سال ۲۰۲۲ جهان در کلمبیا در شان وزنه‌برداری ایران نبود.

بدرالملوک کُهرنگی در گفت و گو با ایرنا درباره عملکرد تیم ملی وزنه‌برداری زنان در مسابقات قهرمانی جهان و کسب عنوان سی‌ام در این رقابت‌ها، اظهار داشت: وزنه‌برداری زنان در ایران قدمت زیادی ندارد و نوپاست. به اضافه اینکه برنامه خاص زیرساختی به دلایل متعددی همچون نبود تجهیزات و عدم آشنایی یا فرهنگ‌سازی با وزنه‌برداری در بخش زنان نداشتیم. همچنین این رشته نوپا در ورزش زنان ایران به مدت ۲ سال به دلیل کرونا تعطیل بود.

وی افزود: وزنه‌برداران زن نتوانستند نتایج خوبی در شان وزنه‌برداری ایران کسب کنند. وزنه‌برداران بزرگی در بخش مردان داریم و در جهان مدعی هستیم. حتما باید با همت ورزشکاران به جایی برسیم که مقامی در شان ایران کسب کنیم. نتایج زنان در مسابقات جهانی کلمبیا قابل قبول نیست اما انتظار زیادی هم از آنها نداشتیم. اگر هم به این مسابقات اعزام شدند برای این بود تا با فضا آشنا شوند و رکورد رسمی ثبت شود. وقتی آنها در چندین مسابقه رسمی شرکت می‌کنند، ضعف‌ها مشخص می‌شود.

سرپرست نائب رئیس زنان فدراسیون وزنه‌برداری عنوان کرد: مربی می‌تواند خیلی خوب وزنه‌برداران را آنالیز و ایرادت آنها را رفع کند. مجبوریم یک جاهایی هزینه کنیم و چهار ورزشکار را به مسابقات جهانی ببریم. با حمایت‌های وزارت ورزش، برنامه‌ریزی می‌کنیم تا در آینده نتایج خوبی بدست آوریم.

وی یادآور شد: در دوره مدیریت جدید فدراسیون وزنه‌برداری زنان همپای مردان کار خود را شروع کردند و با قدرت به کار خود ادامه دادند. فدراسیون تلاش کرد تا وزن‌برداران به لحاظ فنی بتوانند در آرامش تمرین کنند. متاسفانه خوابگاه کمپ تیم‌های ملی مناسب نبود، اما توانستیم با تعمیرات فضای خوبی برای آنها فراهم کنیم. تا پایان دی ماه تعمیرات زیرساختی خوابگاه به صورت کامل تمام می‌شود.

کُهرنگی گفت: به دلیل تعمیراتی که در کمپ تیم‌های ملی داشتیم؛ اردوهای بزرگسالان، نوجوانان و جوانان را در بهمن ماه برگزار می‌کنیم. مجبور شدیم مسابقات قهرمانی کشور را در رده ره جوانان به دلیل نبود سالن و خوابگاه تا پایان این هفته در قزوین برگزار کنیم.

پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی سال ۲۰۲۲ جهان به عنوان یکی از مراحل گزینشی المپیک ۲۰۲۴ پاریس روزهای ۱۴ تا ۲۵ آذر در بوگوتا پایتخت کلمبیا برگزار شد.

تیم ایران با هفت وزنه‌بردار مرد و ۴ وزنه‌بردار زن در این رقابت‌ها حضور پیدا کرد. تیم زنان ایران نیز با ۱۰۵ امتیاز در جایگاه سی‌ام مسابقات جهانی قرار گرفت. زینب شیخ‌ارباب، سیده‌الهام حسینی، پریسا نورعلی و الهه رزاقی دخترانی بودند که در این رقابت ها حضور یافتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha