مقام عراقی:‌ شهادت سپهبد سلیمانی نماد جنایت آمریکا است

تهران - ایرنا - رئیس اسبق و نماینده کنونی اهل سنت مجلس عراق تاکید کرد که شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و حاج ابومهدی المهندس معاون سابق سازمان الحشد الشعبی عراق نماد جنایت آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان الحشد الشعبی عراق، «محمود المشهدانی» گفت که فرماندهان پیروزی (شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس) نمادی هستند که خیانت ها و جنایت های آمریکا و رژیم صهیونیستی را شهادت می دهند.

وی در مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت فرماندهان عملیات پیروزی بر گروه تروریستی داعش در عراق افزود: شخصیت اول ( شهید ابومهدی المهندس ) برای عراق و شخصیت دوم ( شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ) برای حمایت و یاری رساندن عراق به شهادت رسیدند.

المشهدانی اظهار داشت:‌ این دو شهید فرماندهان قهرمانی هستند که با هم زندگی و با ظلم و تروریسم مبارزه کردند و بر همین اصل ماندگار شدند.

بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸، پهپادهای آمریکایی کاروان حامل سهپبد حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق را حین یک سفر رسمی و در خروجی فرودگاه بغداد مورد هدف تروریستی قرار داد و آنها را پس از عمری مجاهدت در مبارزه با تروریسم، به شهادت رساند.

در پی این اقدام تروریستی، در کنار شعله ورتر شدن آتش خشم و انتقام جویی اقیانوس ملت ایران از تروریسم دولتی آمریکا، حزن و اندوه سراسر ایران را فرا گرفت و حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

شورای عالی امنیت ملی ایران هم پس این حمله تروریستی، تشکیل جلسه داد و بر انتقام از جنایتکارانی که دستشان به خون سپهبد شهید سلیمانی آغشته است، تاکید کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha