عضو خبرگان رهبری: شهادت سهپبد سلیمانی تقویت محور مقاومت را به دنبال داشت

تهران - ایرنا - عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد که شهادت سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حاج «ابو مهدی المهندس» ‌ معاون سازمان الحشد الشعبی عراق نه تنها محور مقاومت را تضعیف نکرد بلکه نقطه عطفی در تقویت محور مقاومت شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان الحشد الشعبی عراق، حجت الاسلام و المسلمین «عباس کعبی» عضو مجلس خبرگان رهبری در مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سرداران مقاومت در استان نینوا عراق تاکید کرد که شهادت فرماندهان پیروزی بر گروه تروریستی داعش یک مقطع تاریخی بود که تمام جهان را تکان داد.

وی افزود: شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و همرزمان ایشان نقطه عطفی در مسیر محور مقاومت بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: این دو شهید در انجام وظایف تبلیغی و جهادی در سطوح مختلف کوتاهی نکردند تا جایی که شعار "حاج قاسم ما قصرت ویانا" (حاج قاسم برای ما کم نگذاشتی) در همه جا طنین انداز شد.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی اضافه کرد: این دو شهید والامقام در توسعه دولت‌ها و ملت‌های محور مقاومت نقش و وظایفی مهمی ایفا کردند.

وی بر لزوم پایمال نشدن خون شهدا و انجام تکالیف و وظایف نسبت به این موضوع تاکید کرد و گفت: باید با عزم و اراده در این مسیر حرکت کرده و به ویژه برای حفظ الحشد الشعبی و تقویت آن بکوشیم.

بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸، پهپادهای آمریکایی کاروان حامل سهپبد حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس معاون بسیج مردمی عراق را حین یک سفر رسمی و در خروجی فرودگاه بغداد مورد هدف تروریستی قرار داد و آنها را پس از عمری مجاهدت در مبارزه با تروریسم، به شهادت رساند.

در پی این اقدام تروریستی، در کنار شعله ورتر شدن آتش خشم و انتقام جویی اقیانوس ملت ایران از تروریسم دولتی آمریکا، حزن و اندوه سراسر ایران را فرا گرفت و حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

شورای عالی امنیت ملی ایران هم پس این حمله تروریستی، تشکیل جلسه داد و بر انتقام از جنایتکارانی که دستشان به خون سپهبد شهید سلیمانی آغشته است، تاکید کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha