استان بوشهر با ظرفیت تولیدی ۱۶۵ هزار تن خرما سالیانه در بازارهای جهانی نقش دارد

بوشهر _ ایرنا _ رئیس اتاق بازرگانی استان بوشهر گفت: استان بوشهر با داشتن بیش از ۶ میلیون اصله نخل و تولید سالیانه بیش از ۱۶۵ هزار تن خرما ظرفیت مهمی برای فرآوری، صادرات و حضور در بازارهای جهانی فراهم کرده است.

خورشید گزداری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: به دلیل معرفی نشدن خرمای استان بوشهر به بازارهای جهانی، اکنون بخش اندکی معادل ۱۶ درصد از خرمای تولید شده این استان صادر می شود.

وی افزود: در طی سنوات گذشته با درک این وضعیت، اقداماتی برای شناسایی بازارهای جهانی انجام گرفت که یکی از مهمترین تصمیمات، برگزاری نمایشگاه سالانه خرما در بوشهر بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان بوشهر تصریح کرد: امسال و در ۲۷ دی ماه، چهارمین نمایشگاه همایش خرمای استان بوشهر با رویکرد افزایش سرانه مصرف خرما و گسترش و شناسایی بازارهای ملی و صادراتی جدید در جهت رونق اقتصادی این محصول استراتژیک در محل نمایشگاه بین المللی استان بوشهر برگزار می شود.

گزدرازی ادامه داد: در کنار برگزاری این نمایشگاه، همایش ملی خرما با حضور جمعی از مدیران وزارتخانه های متولی و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در زمینه ارتقاء توسعه ملی خرما برگزار می شود .

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha