۲۷ دی ۱۴۰۱، ۲۱:۲۶
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85001918
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ارزش صادرات خرمای کشور قابلیت یک میلیارد دلاری شدن دارد

بوشهر-ایرنا- رئیس انجمن ملی خرما گفت: اکنون صادرات خرمای کشور سالانه ۴۰۰ میلیون دلار است که در صورت تحقق بهره‌وری قابلیت افزایش ۱.۵ برابری و رسیدن به میزان یک میلیارد دلار دارد.

محسن رشید فرخی شامگاه سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا در بوشهر اظهار کرد: در حوزه خرما باید سعی کرد بهره وری در واحد سطح افزایش یابد چرا که برای افزایش در هکتار به دلیل مسائل آبی کشور حق ورود به این سطح را نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: ظرفیت صنعت خرمای کشور یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن است که چنانچه برای هر کیلو یک دلار و ۲۰ سنت لحاظ شود این صنعت، یک و نیم میلیارد دلار برای کشور می تواند تولید ثروت کند.

رشیدفرخی ادامه داد: صنعت خرما با پشت سرگذاشتن صنعت پسته می‌تواند به عنوان نخستین صنعت باغی کشور عرض اندام کند.

رئیس انجمن ملی خرما افزود: از چهار سال پیش که انجمن ملی خرما ساماندهی نمایشگاه‌های این محصول را آغاز کرد هیچگاه تصور نمی‌شد که نمایشگاه بین‌المللی خرما و صنایع وابسته با این شکوه و منزلت در بوشهر برگزار شود ولی با درایت و همت بوشهری‌ها این مهم اکنون رنگ واقعیت گرفته است.

وی یادآور شد: اقتصاد کشور بیمار است ولی با این وجود در نمایشگاه بین المللی خرما در بوشهر غرفه‌های متعددی برپا شده که باید آنها را غرفه‌های غیرت دانست.

رشیدفرخی ادامه داد: با وجود همه ناملایماتی که در اقتصاد کشور و حتی گاه ناملایماتی در مدیریت اقتصاد کشور وجود دارد فعالان خرما حضوری شایسته و ارزشمند در راستای اعتلای اقتصاد وطن و زادگاه خود دارند.

وی عنوان کرد: با حضور و همت فعالان حوزه خرما بدون تردید می‌توان مسائل و مشکلات اقتصادی کشور نیز برطرف کرد.

رشیدفرخی افزود: در این راستا از اتاق بازرگانی بندر بوشهر و سایر دست اندرکاران برای برپایی باشکوه نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته کمال قدردانی را داریم.

وی گفت: بدون شک در سایه چنین عملکردی بوده است که انجمن ملی خرما در سال گذشته انجمن خرمای استان را به عنوان واحد برتر کشور معرفی کرد.

نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته در بوشهر از امروز به مدت چهار روز از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی بوشهر پذیرای بازدیدکنندگان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha