رسالت مراکز علمی و کاربردی خراسان رضوی کمک به اشتغال جامعه است

مشهد - ایرنا - رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خراسان رضوی گفت: فراگیری مهارتها در مراکز علمی و کاربردی این دانشگاه اکنون بیش از ۷۰ درصد از آموزشها را شامل می شود تا بدین طریق دانشجویان به حل مشکل اشتغال جامعه کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر محمد جواد سلجوقی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مراکز جامع علمی کاربردی در زمره دانشگاهی نسل جدید و کارآفرین است، افزود: این دانشگاه دارای خصوصیت و کارکرد متمایز از دانشگاه های نسل اول هستند و در دانشگاههای علمی و کاربردی آموزش و پژوهش در راستای اشتغال تدریس می شود تا به عنوان مسئولیت اجتماعی، هزینه هایی که مردم برای آموزش و دانشگاه انجام می دهند را در قالب ارزش آفرینی اقتصادی به مردم بازگرداند.

وی بیان کرد: اکنون ۳۰ مرکز آموزش دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان خراسان رضوی از چهارم دی ماه، آماده پذیرش دانشجو بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی برای مقطع کارشناسی از طریق ثبت نام در سایت سنجش می‌باشند.

سلجوقی افزود: در حال حاضر ۱۰۰ تبعه کشورهای خارجی در این دانشگاه تحصیل می کنند که طبق مذاکرات و پیگیری های در حال انجام، تسهیل روند پذیرش دانشجو از کشورهای خارجی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه اکنون افزون بر ۵۰ درصد صندلی دانشگاههای مختلف خالی است، تصریح کرد: موضوع ادغام و یا حذف دانشگاه ها مطرح نبوده و نیست، بلکه ساماندهی دانشگاه در نحوه پذیرش از سوی وزارت علوم و تحقیقات در حال انجام است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی در ادامه گفت: اعتبار مدارک این دانشگاه ها در سطحی است که برای کار در خارج کشور در سطح مدارک آموزشی و فنی حرفه ای از اعتبار و صلاحیت فنی و حرفه ای برخوردار است.

وی گفت: دانشگاه جامع علمی و کاربردی خراسان رضوی پس از تهران به عنوان دومین استان با جمعیت دانشجویی اشتغال به تحصیل در آموزش‌های مهارتی علمی کاربردی است، همچنین امکان ادامه تحصیل در سایر دانشگاههای داخل و خارج از کشور برای دانشجویان، دانش‌آموزان و علاقمندان پس از تحصیل در دانشگاه جامع علمی کاربردی فراهم است.

سلجوقی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی مهارت محور کشور و وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که شرایط ادامه تحصیل علاقمندان با کمترین هزینه در محیط دانشگاهی و محیط واقعی کار را فراهم آورده است و با نگاه تحولی در ساختار کلان آموزش‌های کاربردی شغل محور، به عنوان نسل سوم دانشگاهها، هدف خود را ارتقای کیفیت و کارآیی نیروی کار کشور می‌داند.

وی در پاسخ به تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دکتری در این دانشگاه گفت: تاکنون از ظرفیت این دانشگاه برای مقاطع فوق دیپلم و لیسانس استفاده شده و مذاکرات و پیگیری ها برای راه اندازی رشته های فوق لیسانس و دکترا نیز در حال انجام است.

رییس دانشگاه علمی و کاربردی خراسان رضوی تصریح کرد : در فراخوان انجام برای جذب ۱۵۰ مدرس در مراکز آموزشی این دانشگاه افزون بر یک و هزار ۲۰۰ متقاضی ثبت نام کرده اند که مراحل اداری و گزینش این مدرسان نیز در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه هیچکدام از مدرسان این دانشگاه رابطه استخدامی ندارند، تصریح کرد : در گروه مدیریت و خدمات اجتماعی شاهد بیشترین استقبال متقاضی تحصیل و آموزش هستیم.

سالانه حدود هفت هزار دانشجو در مراکز علمی و کاربردی خراسان رضوی پذیرش می شوند. رشته های تحصیلی این مراکز در چهار گروه کشاورزی، صنعت، فرهنگ و هنر و مدیریت خدمات اجتماعی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha