افزون بر پنج هزار زن مددجو در اصفهان تسهیلات اشتغال دریافت کردند

اصفهان- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) اصفهان گفت: تاکنون پنج هزار و ۶۰۱ نفر از زنان مددجو در استان تسهیلات اشتغال دریافت کردند.

کریم زارع روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه مددجویان زن بر مبنای توانمندی ها و ظرفیت ها در مسیر مشاوره، هدایت و آموزش شغلی قرار می گیرند، افزود: در سال جاری به ۱۴ هزار و ۷۴۴ مددجو تسهیلات اشتغال قرض الحسنه پرداخت شده که سهم زنان ۳۸ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه مددجویان زنِ تحت حمایت کمیته امداد تا مرحله رسیدن به خودکفایی از همه خدمات این نهاد در بیش از ۱۲۰ سرفصل بهره مند می شوند، اظهار داشت: قالیبافی، خیاطی، آرایشگری، تولید انواع سبزیجات و ترشیجات، دامداری و کشاورزی و تاکسی سرویس از رشته های پُرمتقاضی زنان مددجو برای ایجاد کسب و کار بوده است.

زارع افزود: در سال ۱۴۰۰ طبق مصوبه شورای پول و اعتبار، سقف وام اشتغال نیازمندان از محل تبصره ۱۶ معادل ۱۰۰ میلیون تومان تعیین شد و در سال جدید با موافقت این نهاد (شورای پول و اعتبار) با افزایش سه برابری این اعتبار، سقف وام اشتغال در رسته‌های شغلی مشخصی به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی اضافه کرد: سقف تسهیلات اشتغال‌زایی برای نیازمندان به ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است و کارفرمایان هم تا چهار میلیارد تومان می‌توانند تسهیلات شغلی دریافت کنند.

زارع گفت: امسال برای چهار هزار و ۲۴۷ مددجوی کمیته امداد حق بیمه تامین اجتماعی به منظور بهره مندی از بازنشستگی پرداخت می شود که سه هزار و ۵۴۱ نفر از این تعداد زنان تحت حمایت هستند.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۶۲ دانشجو تحت حمایت کمیته امداد استان از خدمات دانشجویی بهره مند می شوند افزود: بیش از ۷۱ درصد این جمعیت معادل هزار و ۹۸۲ نفر از این جمعیت دانشجویانِ دختر تحت پوشش هستند.

زارع خاطرنشان کرد: ۷۶ هزار و ۸۴۰ نفر سالمندان بالای ۶۰ سال تحت حمایت این نهاد هستند که ۴۹ هزار و ۶۱۲ نفر از آنها نیز زنان سالمند استان هستند.

به گفته وی، بیش از ۲ هزار مادر باردار و شیرده به صورت ماهیانه از خدمات سوء تغذیه این نهاد در استان بهره مند می شوند.

زارع اضافه کرد: در زمان حاضر ۱۳۱ هزارو ۶۶۶ خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان هستند که بیش از ۴۴ درصد این جمعیت معادل ۵۸ هزار و ۵۸۰ خانوار را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار، زنان مطلقه، سالمندان و از کارافتادگان (در صورت اثبات نیازمندی) تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند، گفت: متقاضیان برای عضویت در کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان مددجوی تحت پوشش باید از طریق «سامانه سها» درخواست نیازمندی خود را ثبت کنند، درخواست‌ آنها در این سامانه به نشانی soha.emdad.ir بررسی می‌شود و در صورت تایید وجود شرایط لازم، متقاضی مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

به گفته وی، مددجویان برای دریافت تسهیلات این نهاد حمایتی نیز، با مراجعه به «صفحه خدمت» به نشانی https://emdad.ir/fa/soh در سامانه سها (soha.emdad.ir) می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.

کمیته امداد امام خمینی(ره) ۱۴ اسفند ۱۳۵۷ با هدف پشتیبانی از محرومان و توانمندسازی نیازمندان، پیشگیری از تولید نظام یافته فقر در کشور و کمک به بهبود فضای کسب و کار و اشتغال بنیان‌گذاری شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha