افزون بر ۵۸۰۰ مددجوی کمیته امداد اصفهان جزو بیماران صعب‌العلاج هستند

اصفهان- ایرنا- رییس کمیته امداد امام خمینی( ره) اصفهان گفت: پنج هزار و ۸۸۷ مددجوی تحت پوشش این نهاد جزو بیماران خاص و صعب‌العلاج(سخت درمان) هستند.

بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، دسته‌ای از بیماری‌ها هستند که درمان دائمی ندارند و برای درمان شرایط ویژه‌ای دارند.

کریم زارع، روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: سال گذشته با هدف حمایت از این بیماران بیش از ۶ میلیارد و ۱۵۵ میلیون تومان به آنها پرداخت شد.
وی گفت: در زمان حاضر، یکهزار و ۷۰۰ بیمار صعب‌العلاج زمینگیر، تحت حمایت این نهاد هستند که ماهیانه کمک هزینه نگهداری دریافت می‌کنند.
وی به خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز این بیماران در سال گذشته اشاره و بیان کرد: بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ مورد از اقلام مورد نیاز شامل تخت، ویلچر، تشک مواج، عصا، واکر، پوشینه و دستگاه فشار سنج و کنترل قندخون با اعتبار یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان تهیه و به جامعه هدف اهدا شد.
زارع، کمک به رفع سوء تغذیه ۲ هزار و ۲۴۴ کودک و زن باردار، تامین تجهیزات پزشکی و فرانشیر درمان بیماران در قالب خدمات بیمه مُکمل برای بیش از ۷۰ هزار نفر با اعتبار ۶۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه درمان و سلامت این نهاد حمایتی است.رییس کمیته امداد اصفهان اظهار داشت: مددجویان دارای بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج کمیته امداد برغم نداشتن درآمد، متحمل هزینه‌های سنگین درمانی می شوند از این رو حمایت نیکوکاران می‌تواند قسمتی از آلام آنها را تسکین دهد.
به گزارش ایرنا، هجدهم اردیبهشت "روز جهانی تالاسمی و بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج" نامگذاری شده است.

به گفته رییس اداره بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکنون حدود یکصد هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج(با احتساب سرطان) در این استان شناسایی شده و وزارت بهداشت برای آنها بسته‌های حمایتی در نظر گرفته است.

در زمان حاضر بیش از ۱۲۰ هزار خانوار با جمعیت ۳۰۰ هزار نفری تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی( ره) اصفهان قرار دارند.

کمیته امداد امام خمینی(ره) ۱۴ اسفند ۱۳۵۷ با هدف پشتیبانی از محرومان و توانمندسازی نیازمندان، پیشگیری از تولید نظام یافته فقر در کشور و کمک به بهبود فضای کسب و کار و اشتغال تاسیس شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha