شورای عالی حفاظت محیط زیست در خصوص ارتفاعات جنوبی مشهد تصمیم می گیرد

مشهد-ایرنا- معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مباحث و طرح های مختلف در خصوص ارتفاعات جنوبی مشهد در شورای عالی حفاظت محیط زیست به ریاست رییس جمهور بررسی و تصمیم گیری می شود.

علی سلاجقه روز پنجشنبه در جریان بازدید از ارتفاعات جنوبی و منطقه تفریحی کوه پارک مشهد در جمع خبرنگاران افزود: در حال جمع آوری ارزیابی های ملی و استانی و همچنین نظرات مشاوران دانشگاه های خراسان رضوی هستیم تا در شورای یاد شده مطرح شود.

وی ادامه داد: ارتفاعات جنوبی مشهد بر گسترش آلاینده های شهری و همچنین نحوه گسترش جمعیت شهری در آینده تاثیرگذار است و از طرفی مورد توجه رهبر معظم انقلاب نیز بوده است از این رو باید این ارتفاعات حفظ شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بزرگراهی که تاکنون در امتداد این منطقه توسط شهرداری شکل گرفته است مانند یک سپر در برابر گسترش آسیبها عمل و از طرفی دسترسی گردشگری مردم به منطقه را میسر کرده است و الان شاهد هستیم که مردم با استفاده از این زیرساخت از این ارتفاعات استفاده می کنند.

سلاجقه افزود: گزارش ارزیابی محیط زیست، طرحی که قرار بوده اینجا اجرا شود را خلاف ضوابط محیط زیست دانسته و آن را رد کرده است و ما مبتنی بر همین شاخصه عمل می کنیم.

وی اضافه کرد: در این زمینه تجارب خوبی در منطقه "خجیر" و "سرخه حصار" در شرق تهران داریم که حفاظت شده اند و اکنون از بهترین تنوع گیاهی و جانوری در منطقه برخوردار هستند و می توان همین تجربه را در مشهد نیز اجرا کرد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ارتفاعات جنوبی مشهد معارضان خاص خود را دارد، اینجا مطابق ضوبط فنی زیست محیطی جای ساخت مسکن نیست و برای استقرار تجهیزات هر دستگاهی باید قواعد رعایت شود و این که برای استقرار یک دکل چند هکتار زمین در اختیار یک دستگاه قرار گیرد کارشناسی و مورد تایید نیست.

سلاجقه در خصوص نبود دستگاه تصفیه سوخت مازوت در نیروگاهها نیز اظهار کرد: آخرین گزارش در این خصوص مربوط به نیروگاه های مشهد را از اداره کل می گیریم و اگر بحث آلایندگی مطرح باشد اقدام می کنیم.

وی ادامه داد: دوره تخریب محیط زیست و فرار متخلفان تمام شده است و اجازه نخواهیم داد کلانشهر مشهد در این حوزه به سرنوشت کلانشهر تهران گرفتار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha