مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی: رسانه‌های هرمزگان ۷۰میلیارد ریال آگهی گرفتند

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: طی یک سال گذشته حدود ۷۰میلیارد ریال آگهی ادارات دولتی ، توسط سامانه اداره ارشاد بین رسانه های مکتوب استان توزیع شد.

اسماعیل جهانگیری چهارشنبه در نشست با خبرنگاران افزود:در همین مدت رسانه های استان ۲۴میلیارد ریال یارانه دولتی گرفتند.

وی با اظهار رضایت از عملکرد رسانه های استان در همراهی با دولت تاکید کرد: سایر بخش ها و نهادهای حاکمیتی استان نیز تاکنون هیچ نارضایتی در این زمینه نداشته و رسانه های استان را همراه و مدافع دولت و نظام می دانند.

جهانگیری ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز هیچ گونه خط کشی سیاسی و جناحی بین اصحاب فرهنگ و رسانه تحت عناوینی مانند ارزشی و غیرارزشی قائل نمی شود .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان تصریح کرد:حتی اگر کسی مخالف ولایت فقیه و نظام سیاسی کشور باشد وی را الزاما دشمن و معاند نمی دانیم.

وی یادآور شد: در اتفاقات سه ماه اخیر نیز هر کجا مشکل و موردی درباره یک هنرمند یا موسسه فرهنگی و هنری بوده ، تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا موضوع با صحبت و راهنمایی حل و فصل شود.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چهار مصوبه سفر رییس جمهوری به استان هرمزگان اظهار داشت:یکی از مصوبات سفر، تصویب ۴۰میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مجتمع فرهنگی و هنری در ابوموسی بود که هنوز تخصیص نیافته است.

وی اضافه کرد: همچنین ۲۵۰میلیارد ریال نیز برای تکمیل کتابخانه مرکزی بندرعباس مصوب شد که تاکنون حدود ۵۰درصد آن اختصاص یافته است.

این مسئول فرهنگی تصویب ۵۰میلیارد ریال برای تعمیر و تجهیز فرهنگسراهای روستایی را یکی دیگر از مصوبات سفر اعلام کرد که تاکنون ۲۰میلیارد ریال اسناد توافقنامه در این باره امضا شده است و ساخت مجتمع فرهنگی فاطمه الزهرا نیز در حال پیگیری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تعداد طرح های نیمه تمام فرهنگی را ۳۲طرح اعلام کرد که بیشتر آنها فرهنگسراهای روستایی هستند.

وی اظهار امیدواری کرد در ماه های باقیمانده امسال، برنامه های متعدد فرهنگی و هنری در هرمزگان برگزار گردد و جشنواره موسیقی محلی "سور ، سُرنا، زندگی " میزبانی جشنواره تاتر عروسکی ضامن آهو، برگزاری جشنواره شعر بلوچ در جاسک، جشنواره داستان مکران به میزبانی سیریک و جشنواره شعر نبوی را از برنامه های پیش بینی شده تا پایان امسال اعلام کرد.

در این نشست خبرنگاران برخی مشکلات صنفی و شغلی خود را مطرح کرده و خواستار مساعدت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha