۸۲ پایگاه خبری برخط در هرمزگان مجوز فعالیت دارند

بندرعباس- ایرنا- مدیرعامل خانه مطبوعات هرمزگان با اشاره به اهمیت دقت و سرعت در انتشار اخبار، گفت: در حال حاضر ۸۲ پایگاه خبری الکترونیک برخط در استان مجوز فعالیت دارند که نقش مهمی در انتشار اخبار عهده‌دار هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اکسیر شامگاه پنجشنبه در جمع رسانه ها اظهار داشت: در حال حاضر ۱۶۵ مجوز فعال مطبوعات و پایگاه های خبری در استان وجود دارد که این تعداد شامل ۸ مجوز روزنامه، ۲۵ مجوز هفته نامه، ۶مجوز دو هفته نامه و ۷ مجوز ماهنامه است.

وی افزود: متاسفانه تاکنون خبرگزاری فعال دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هرمزگان نداشته ایم اما تلاش می کنیم زمینه رشد و شکوفایی رسانه های  نوپا را فراهم کنیم.

اکسیر خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال گذشته مجوز برخی از نشریات هرمزگان باطل شد و امکان اعمال ماده ۱۶ در سالجاری برای رسانه های غیرفعال وجود دارد.

وی بیان داشت: مطابق این ماده از قانون مطبوعات، عدم انتشار منظم نشریه در یک سال اگر بدون ارائه عذر موجه و به تشخیص هیات نظارت باشد موجب لغو پروانه انتشارخواهد شد.

مدیرعامل خانه مطبوعات هرمزگان گفت: صاحب امتیاز موظف است ظرف شش ماه پس از صدور پروانه، نشریه مربوطه را منتشر کند و در غیر این صورت با یک بار اخطار کتبی ‌و دادن فرصت پانزده روزه، در صورت عدم ارائه عذر موجه اعتبار پروانه از بین می‌رود

اکسیر از نبود نشریات و مجلات تخصصی در استان انتقاد کرد و بیان داشت: متاسفانه استان هرمزگان تاکنون نتوانسته مجوزی برای موسسات مطبوعاتی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشد.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های هرمزگان در ادامه از برگزاری کلاسهای تخصصی خبرنگاری،صفحه آرایی، فتوشاپ و کارگاههای آسیب شناسی مطبوعات با حضور اساتید برجسته کشوری خبر داد و گفت: متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی بسیاری از هفته نامه های محلی، روزنامه ها و نمایندگی خبرگزاری ها و پایگاه های خبری از دفتر کار مناسب جهت فعالیت برخوردار نیستند.

وی در پایان از برگزاری جشن روز خبرنگار در بندر عباس خبر داد و اظهار داشت: به دلیل برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم این مراسم با تاخیر برگزار خواهد شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha