دادستان همدان: "شهاب بیات" خبرنگار و دانشجو نیست

همدان- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان ادعای رسانه های بیگانه و برخی شبکه های معاند مبنی بر بازداشت یک خبرنگار ورزشی را تکذیب کرد و گفت: برای فردی تحت عنوان «شهاب بیات» حکم صادر شده است که این فرد بر خلاف بزرگنمایی و ادعاهای مطرح شده ، خبرنگار و دانشجو نیست.

به گزارش ایرنا «حسن خانجانی موقر» روز یکشنبه در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی همدان، گفت: رسانه های بیگانه با سیاه نمایی و بزرگنمایی اقدام به انتشار خبری درباره "شهاب بیات" از بازداشت شدگان اغتشاشات اخیر کرده و از او به عنوان خبرنگار ورزشی یاد کردند.

وی اضافه کرد: بر خلاف دروغ های این قبیل شبکه های معاند این فرد خبرنگار و دانشجو نیست و حتی در اظهارات خود این شخص نیز به این مورد اشاره نشده است.

وی ادامه داد: این شخص پس از شناسایی به عنوان یکی از لیدرهای اصلی اغتشاشات، دستگیر و در نهایت حکم سه سال حبس برای او صادر شد که با تخفیف به ۲۷ ماه کاهش یافته و ۲ سال از حکم این فرد نیز تعلیق شده است.

دادستان همدان یادآور شد: در حوادث و اغتشاشات اخیر همدان اتفاقات خشن به مانند برخی دیگر از شهرهای کشور نداشتیم و دستگیرشدگان نیز جزو عوامل ترویستی و یا برخی گروهک ها نبودند.

خانجانی ادامه داد: حدود ۸۰ درصد از بازداشت شدگان از آنجا که تنها معترض بودند، همان شب اول دستگیری با رأفت اسلامی آزاد شدند.

وی افزود: برای تعدادی از آنها هم که به قید کفالت یا وثیقه آزاد شده بودند و حتی بازداشت شدگان در زندان با همکاری حوزه های علمیه خواهران و برادران دوره های آموزشی بصیرت افزایی در حال برگزاری است.

دادستان همدان گفت: با این وجود با افرادی که اقدام خرابکارانه و رفتارهای هنجارشکنانه داشتند و دست به تخریب اموال عمومی و دولتی زده بودند نیز قاطعانه و بدون مماشات برخورد شده است.

یک هزار و ۶۲۳ نفر در جریان ناآرامی های اخیر در استان همدان دستگیر شدند که پیش از دستور اخیر رییس دستگاه قضایی بیش از ۶۵ درصد این افراد مورد رأفت نظام قرار گرفته و با دریافت تعهد آزاد شدند همچنین برای ۲۳۴ نفر از متهمان آشوب‌های اخیر کیفرخواست صادر شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان همچنین گفت: علاوه بر این تعداد ۸۰ زندانی هم در جریان ناآرامی های اخیر و در پی دستور رییس قوه قضاییه از زندان های این استان آزاد شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha