۲۶ آذر ۱۴۰۱، ۳:۱۵
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84972001
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گروه حقوق بشری: تشکیلات خودگردان ۲۰۰ فعال فلسطینی را بازداشت کرده است

تهران- ایرنا- یک گروه حقوق بشری جمعه شب اعلام کرد، تشکیلات خوگردان فلسطین طی سال جاری میلادی (۲۰۲۲)، ۲۰۰ فعال سیاسی فلسطینی را بازداشت کرده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری شهاب، گروه حقوق بشری «وکلا برای عدالت» گفت که دستگیری‌های سیاسی توسط تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری بی‌سابقه و یکی از سرکوبگرانه‌ترین و غیرقانونی‌ترین‌ها است.

«مهند کراجه» مدیر گروه «وکلا برای عدالت» گفت: بازداشت‌ها در کرانه باختری بی‌سابقه بوده و محکوم است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود تعداد زندانیان سیاسی که اکثر آنها اسرای آزاده هستند از ۲۰۰ نفر فراتر رود. همچنین ۲۶ دانشجو توسط نیروهای امنیتی در دانشگاه‌های کرانه باختری دستگیر شده‌اند.

مدیر گروه «وکلا برای عدالت» تاکید کرد که مواردی از شکنجه در زندان‌های تشکیلات خودگردان که خارج از چارچوب قانونی توسط این مرجع انجام می‌شود، وجود دارد.

کراجه افزود که سالگرد تاسیس حماس بهانه‌ای بود که مقامات از آن برای دستگیری فعالان استفاده کردند.

وی دستگیری‌های سیاسی را ضربه‌ای به آشتی فلسطینی‌ها در الجزایر دانست که بر صلح تأثیر می‌گذارد.

همزمان با سی و پنجمین سالگرد تشکیل این جنبش (حماس)، سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان دستگیری‌های خود را علیه حامیان و فعالان حماس تشدید کردند.

در همین رابطه کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد، تشکیلات خودگردان فلسطین هفته گذشته ۵۰ فعال حماس را در کرانه باختری دستگیر کرد.

به گفته این شبکه رژیم صهیونیستی، مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین همچنان حماس را بزرگترین دشمن خود می‌دانند.

محافل امنیتی رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی از تشدید عملیات فلسطینیان علیه اهدافی در سرزمین‌های اشغالی و گسترش دامنه این عملیات به خارج از کرانه باختری اشغالی در ماه‌های آتی و افزایش فعالیت گروه‌های مقاومت فلسطینی برای عضوگیری و تشکیل هسته‌های مقاومت فعالتر، هشدار داده‌اند.

طبق ارزیابی مقام‌های امنیتی صهیونیست، در حال حاضر خطری واقعی تشکیلات خودگردان فلسطین را تهدید نمی‌کند لذا آنها باید همچنان به تقویت هرچه بیشتر تشکیلات خودگردان فلسطین و تداوم هماهنگی امنیتی با آن ادامه دهند.

کرانه باختری رود اردن در طول ماه‌های اخیر شاهد افزایش مقاومت شهروندان فلسطینی در برابر یورش‌های نظامیان صهیونیست و مبارزه مسلحانه مبارزان فلسطینی با صهیونیست‌ها است.

این وضعیت سران سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی را به شدت نگران کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha