۲۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۴۳
کد خبرنگار: 1250
کد خبر: 84969063
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مراکز ترک اعتیاد دماوند بر فعالیت‌های علمی، فرهنگی و مذهبی متمرکز شوند

دماوند - ایرنا - سرپرست اداره بهزیستی شهرستان دماوند گفت: شایسته است مراکز اقامتی ترک اعتیاد این شهرستان در کنار برنامه‌هایشان بر فعالیت‌های علمی، فرهنگی و مذهبی نیز متمرکز شوند.

به گزارش ایرنا ، محسن معادی روز سه شنبه درحاشیه بازدید از مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد تحت نظارت بهزیستی شهرستان دماوند اظهار داشت: ریشه کنی، کاهش آسیب های اجتماعی و مهار مصرف مواد مخدر با انجام فعالیتهای مذهبی، فرهنگی و آموزشی میسر است.

وی افزود: اعتیاد و گرفتار شدن در دام مواد مخدر از جمله معضلاتی است که صدمات زیادی به خانواده و جامعه وارد می کند و با افزایش آگاهی احاد مردم جامعه و ایجاد برنامه‌های اجتماع محور، تدوین برنامه های فرهنگی و آموزشی به تحقق بومی سازی پیشگیری از مواد مخدر می توان کمک کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرستان دماوند دارای سه مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد ماده ۱۵ و ۲ مرکز سرپایی متادون درمانی دارای مجوز از سوی سازمان بهزیستی کشور است که علاوه بر گذراندن مراحل درمان به برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی و بیان احکام توسط اماما جماعت اقدام می کند.

به گفته معادی آموزش هایی از قبیل بیماری های ایدز و هپاتیت با همکاری اداره شبکه بهداشت و درمان و استفاده از ظرفیت و برنامه های ورزشی از سوی اداره ورزش وجوانان در بحث برگزاری مسابقات و جشنواره های ورزشی، برگزاری کارگاه های مهارت های فنی و حرفه ای از سوی اداره فنی وحرفه ای در این مراکز انجام می شود.

معادی با تاکید بر مجهز شدن مراکز اقامتی ترک اعتیاد بر کتاب‌های علمی، فرهنگی و مذهبی یادآور شد: قاعدتا یکی از ابزارهای افزایش دانش هر انسان خواندن کتاب است.

وی همچنین از فراخوان پذیرش سربازان متخصص امریه در سال ۱۴۰۱ بهزیستی دماوند خبر داد و گفت: جهت تکمیل کادر اداری از بین سربازان متخصص (امریه) مومن و متعهد در قالب طرح نیروی انسانی دعوت به همکاری می کنیم

این مسئول افزود: با توجه به فرصت محدود، علاقه‌مندان در روز شنبه ۲۶ آذرماه سال جاری به ستاد اداره بهزیستی شهرستان دماوند واقع در بلوار بهشتی گیلاوند، جیلارد، روبروی سینما پرستو قسمت امور اداری مراجعه کنند.

وی یادآور شد: شرایط عمومی و اختصاصی فراخوان پذیرش مشمول وظیفه جهت گذراندن دوره ضرورت، دارا بودن مدرک تحصیلی لیسانس، ‌فوق‌لیسانس و دکتری در رشته‌های تحصیلی حسابداری، مددکاری اجتماعی، روانشناسی، گفتار درمانی مرتبط با وظایف و ماموریت های سازمان بهزیستی است و همچنین تاریخ برگه اعزام در اسفند ماه سال جاری باشد.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان دماوند گفت: اولویت پذیرش با افراد بومی، فرزندان تحت پوشش و خانواده ایثارگران (درجه ۱) و نخبگان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha