"  سلامت اداری " نیازمند برخوردی عالمانه همراه با مشارکت اجتماعی است

اصفهان - ایرنا - مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: سلامت اداری یک موضوع علمی و نیازمند برخورد عالمانه همراه با مشارکت اجتماعی است تا سازمان به سمت سلامت اداری حرکت کند.

به گزارش ایرنا، سیدمجتبی هاشمی روز سه شنبه در همایش " ادارات ارزیابی عملکرد استان‌های قطب ۲ آموزش و پرورش" در اصفهان افزود: آموزش و پرورش به واسطه گستردگی و ضریب نفوذش در جامعه دارای جایگاه ویژه و ر نقش آفرین است.
وی اظهار داشت: آموزش و پرورش از ستاد تا کف مدرسه جزو سالم‌ترین نهادهاست و کارکنان آن از جمله معلمان جزو نهادهای مرجع جامعه هستند و نیز حفظ سلامت این دستگاه عظیم بسیار حائز اهمیت‌ است زیرا اگر قرار است امروز اتفاق خوبی در جامعه رخ دهد، باید از آموزش و پرورش و در میان دانش‌آموزان رخ دهد و نهادینه شود.
وی با بیان اینکه تعدد نقش ها در این وزارتخانه، آسیب زاست افزود: باید تلاش شود که وظیفه و تکلیف کارکنان به خوبی شناسایی و براساس آن به بهترین شکل ممکن ارائه خدمت صورت گیرد.
هاشمی افزود: در سلامت اداری دو الگو مدنظر است که بخش اول آن پاسخگویی عمومی است که به سازمانی تبدیل شویم که بر اساس نیاز مخاطبان، اهداف را دنبال کنیم و بر اساس آن پاسخگو باشیم و در گام دوم شفافیت سازمانی در امور جاری آموزش و پرورش باید در راس برنامه ها قرار گیرد و در نهایت در بستر جریان آزاد اطلاعات، شفافیت اجرایی شود.
وی تاکید کرد: سالم سازی سازمان و توانمندسازی نیروهای سازمان، می‌تواند در نقش سلامت اداری نقشی محوری ایفا کند.
هاشمی افزود: در حوزه پیشگیری در آموزش و پرورش جای کار بسیار وجود دارد که می‌تواند در سلامت اداری نقش اساسی داشته باشد که نظارت مستمری که حس نظارت را بر سازمان القا کند، می‌تواند در سلامت اداری کمک کننده باشد،
وی با بیان اینکه سرعت عمل در بررسی گزارش‌های تخلف می‌تواند نقش محوری داشته باشد، گفت: در حوزه عدالت در برخورد با کارکنان، استقرار نظام تشویق و تنبیه می‌تواند در حکمرانی مطلوب، موثر واقع شود.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: رضایت‌مندی یک شاخص کلیدی است و ارباب رجوع باید به این نقطه برسد که رضایت‌مندی افزایش پیدا کند و باید به این نقطه دست پیدا کنیم که از دوران عدم پاسخگویی شفاف به ارباب رجوع عبور کرده‌ایم و جامعه نیازمند پاسخگویی است.
مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان نیز در این جلسه گفت : هدف اصلی معلمان به صورت عام، گسترش خوبی‌ها و تربیت نسل نو و انقلابی و در نهایت تربیت سربازان امام زمان(عج) است و رسالتی که ادارات ارزیابی انجام می‌دهد گویای آن است که به دنبال تربیت نسل جدید با رویکرد انقلابی هستیم.
محمدرضا ابراهیمی افزود: اصفهان خاستگاه تمدن و انقلاب معاصر است که نمونه آن تقدیم۲۴ هزار شهید است که ۶ هزار نفر از آن‌ها دانش‌آموزان هستند.
وی ادامه داد بیش از هفت مدرسه در استان وجود دارد که بیش از صد شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که بیانگر تاریخ اسراسر افتخار اصفهان است.
همایش ۲ روزه تخصصی ادارات ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات قطب ۲ آموزش و پرورش با هدف بررسی نظام مسائل آموزش و پرورش در حوزه ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات با حضور استان های بوشهر، چهار محال و بختیاری، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی و هرمزگان در اصفهان برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha