۱۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۰۴
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 84965440
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه الشتر: سلاح تحریم آمریکا بی اثر شده است

خرم‌آباد - ایرنا - امام جمعه الشتر گفت: آمریکا در ۱۰ سال گذشته علیه ایران حدود یکهزار و ۶۱۶ تحریم ایجاد کرد اما امروز سلاح تحریم آمریکا کند و بی اثر شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام مراد امیدی در خطبه های این هفته نمازجمعه الشتر در مصلای امام سجاد(ع)، با اشاره به مناسبت های ۱۹ آذر و تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام خمینی(ره) و روز جهانی حقوق بشر و هفته پژوهش و فناوری افزود: رهبر معظم انقلاب معتقدند که مسئله فرهنگ از مسائل اقتصادی و سیاسی مهم‌تر است و این نشان می دهد که فرهنگ نیاز به برنامه ریزی داد.

وی اضافه کرد: اگر می خواهیم شهر و کشور را خوب اداره کنیم باید برنامه ریزی کنیم و مردم هم در این مسیر همراهی خوبی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ نباید تابع جریانات و جناح های سیاسی باشد، تصریح کرد: لذا باید از سیاسی کردن فرهنگ بپرهیزیم.

خطیب جمعه الشتر با اشاره به روز جهانی حقوق بشر و با اشاره به فرمایشات امام(ره) درخصوص استقلال و آزادی افزود: استقلالی که ایشان می فرمایند به معنای آزادی ملت و آزادی اجتماعی است و آین آزادی در تصمیم گیری، عمل و فکر است و همه مردم باید آزادانه فکر کنند و خود استقلال و آزادی از ارزش های اسلامی است.

وی با اشاره به فرمایش امام(ره) درخصوص اینکه که "آزادی نباید در تقابل با اخلاق، قانون، ارزش های الهی و حقوق عمومی قرار گیرد" عنوان کرد: اینکه می گویند "زن، زندگی، آزادی" قانون و ارزش های آن کجا قرار دارد و حقوق عامه مردم و اخلاق در کجای آن تعریف شده است و لذا نباید گول این صحبت های شیرین اما زهرآمیز را بخوریم.

امام جمعه الشتر عنوان کرد: حقوق اولیه تمام مستضعفان را کشورهای عربستان، صهیونیسم و اروپا پایمال کرده اند و مردم مظلوم یمن نشانه ای از این قطع حقوق اولیه هستند در حالی که دم از حقوق بشر می زنند.

حجت الاسلام امیدی با اشاره به برقراری ۲ هزار و ۶۰۸ تحریم علیه سوریه و ۲ هزار و ۷۷ تحریم برای کره شمالی توسط آمریکا بیان کرد: برای کشور ونزوئلا ۶۵۱ تحریم ایجاد کرده اند در حالی که دم از آزادی و حقوق بشر می زنند.

حجت الاسلام امیدی خاطرنشان کرد: استکبار جنگ اوکراین را بر جوامع بین المللی تحمیل کرد و فکر نمی کرد که روزی معیشت خودش هم به خطر می افتد.

وی با اشاره به افزایش تورم در کشورهای اروپایی و آمریکایی، افزود: کمبود انرژی، ناتوانی در تامین حداقل های زندگی و خارج شدن کشورها از سلطه دلار و معامله با پول کشورهای خودشان و خارج شدن اقتصاد جهان از محوریت غرب، مهمترین مسائلی است که این کشورها درگیر آن شده اند.

خطیب جمعه الشتر گفت: آمریکایی که روزی ۴۰ درصد اقتصاد دنیا را در دست داشت اکنون به ۲۰ درصد رسیده و این یعنی شکست و اگر تا دیروز می توانستند این همه تحریم ایجاد کنند امروز دیگر توان آن را ندارند و رو به زوال هستند.

وی اضافه کرد: صحبت های رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و اعلام اینکه آمریکا دیگر ابرقدرت قدرت نیست و بحران های داخلی که در کشورهای آلمان و انگلیس و فرانسه ایجاد شده و عدم ناتوانی آنها در حمایت از سیاست اوکراین و اقرار آنها به باج دادن صهیونیست ها به فلسطین و لبنان به خصوص دادن امتیاز در مسائل سیاسی و امنیتی نشان می دهد که اروپایی ها خودشان ناتوان شده اند.

حجت الاسلام امیدی عنوان کرد: عربستان از لحاظ افق سیاسی هم مخدوش شده است و لذا پیش بینی آنها این است که در این بین وجود ایران قوی مستقل بزرگترین خطر برای اروپایی ها و آمریکایی ها است.

خطیب جمعه الشتر گفت: آنها اقرار کرده اند که تحمل ایران قوی و مستقل برایمان خیلی سخت و غیرممکن است و برخی هم گفته اند که به مرحله جنون رسیده ایم.

وی با اشاره به نکته ای درخصوص اقتصاد ایران در آینده، تصریح کرد: اقتصاد ایران کابوسی برای غربی ها شده، در دوره ای اقتصاد ایران در رکود بود اما اکنون در شرایط رشد قرار گرفته است.

حجت الاسلام امیدی با اشاره به آمارهای بانک جهانی و صندوق بین المللی پول بیان کرد: در نظرسنجی که این ۲ منبع داشته اند رشد اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۲ دارای پنج درصد رشد بوده که در سال ۲۰۲۵ به هفت درصد می رسد که به اقرار خودشان از متوسط جهانی هم بالاتر خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha