۱۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۲۹
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84962975
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

روشندلان خراسان جنوبی در مسابقات دو و میدانی کشور مدال کسب کردند

بیرجند - ایرنا - ورزشکاران کم‌بینا و نابینای استان خراسان جنوبی در نخستین دوره مسابقات دو و میدانی قهرمانی کشور موفق به کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز شدند.

رئیس هیات ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان خراسان جنوبی گفت: نخستین دوره مسابقات دو و میدانی قهرمانی کشور داخل سالن در رده سنی جوانان، نوجوانان و بزرگسالان در بخش بانوان به میزبانی بابلسر برگزار شد.

صالحه غلامی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این دوره از رقابت‌ها کوثر یعقوبی در ماده ۱۵۰۰ در رده سنی نوجوانان مدال طلا، ریحانه مطهری صدر در ماده پرش طول مدال نقره و ریحانه مطهری صدر در ماده ۴۰۰ متر مدال برنز را به خود اختصاص دادند.

وی اظهار داشت: در ادامه این دوره از رقابت‌های قهرمانی کشور، مریم مالداری در ماده ۶۰ متر جوانان، مریم عرب در پرتاب وزنه بزرگسالان و کوثر یعقوبی در پرتاب وزنه نوجوانان مقام چهارم را از آن خود کردند.

رئیس هیات ورزش‌های نابینایان و کم بینایان خراسان جنوبی گفت: این هیات در رشته‌های گلبال، شطرنج، جودو، دو و میدانی ماده‌های مختلف و بیشتر در شهرستان‌های بیرجند و طبس فعالیت دارد.

وی افزود: از ابتدای امسال ۹ اعزام به مسابقات کشوری داشتیم و در این مسابقات ورزشکاران نابینا و کم‌بینای استان موفق به کسب هفت مقام کشوری شدند.

غلامی گفت: امسال مریم مالداری به اردوی تهیه فهرست بلند تیم ملی دو و میدانی در تهران دعوت شده و از وی رکورد گرفته شده است.

وی عنوان کرد: اکنون ورزش نابینایان استان در ۲ حوزه ورزش سلامت محور با هدف سلامتی و نشاط و ورزش حرفه‌ای و قهرمانی در حال پیگیری است.

رئیس هیات ورزش‌های نابینایان و کم بینایان خراسان جنوبی رده‌های سنی ورزشکاران را از هشت تا بزرگسالان یعنی ۵۰ سال سن ذکر کرد و گفت: نیاز به مساعدت داریم چون این ورزشکاران توانمند خاص هستند و مقداری توجه سبب ایجاد انگیزه می‌شود و ملی‌پوش از استان خواهیم داشت.

وی افزود: از خانواده‌ها نیز تقاضا داریم به جامعه ورزشی نابینا و کم‌بینا اعتماد کنند و فرزندان خود را به ما بسپارند تا استعدادیابی و سنجش شوند.

غلامی اظهار داشت: از سال قبل با رویکرد استعدادیابی بر پایه زیرساخت‌های موجود، به سمت شناسایی و پرورش استعداد پیش رفتیم که در این زمینه ۳۴ نفر ارزیابی و گروهی به ورزش استان افزوده شدند.

وی گفت: درخواست داریم مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص"سیاست‌ها، راهبردها، وظایف و ضوابط اجرایی ترویج فرهنگ حضور، توانمندی و افتخارآفرینی جانبازان و معلولان از طریق ورزش در استان اجرا شود تا شورایی به ریاست استاندار داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha