۱۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۲۹
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84962975
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

روشندلان خراسان جنوبی در مسابقات دو و میدانی کشور مدال کسب کردند

بیرجند - ایرنا - ورزشکاران کم‌بینا و نابینای استان خراسان جنوبی در نخستین دوره مسابقات دو و میدانی قهرمانی کشور موفق به کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز شدند.

رئیس هیات ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان خراسان جنوبی گفت: نخستین دوره مسابقات دو و میدانی قهرمانی کشور داخل سالن در رده سنی جوانان، نوجوانان و بزرگسالان در بخش بانوان به میزبانی بابلسر برگزار شد.

صالحه غلامی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این دوره از رقابت‌ها کوثر یعقوبی در ماده ۱۵۰۰ در رده سنی نوجوانان مدال طلا، ریحانه مطهری صدر در ماده پرش طول مدال نقره و ریحانه مطهری صدر در ماده ۴۰۰ متر مدال برنز را به خود اختصاص دادند.

وی اظهار داشت: در ادامه این دوره از رقابت‌های قهرمانی کشور، مریم مالداری در ماده ۶۰ متر جوانان، مریم عرب در پرتاب وزنه بزرگسالان و کوثر یعقوبی در پرتاب وزنه نوجوانان مقام چهارم را از آن خود کردند.

رئیس هیات ورزش‌های نابینایان و کم بینایان خراسان جنوبی گفت: این هیات در رشته‌های گلبال، شطرنج، جودو، دو و میدانی ماده‌های مختلف و بیشتر در شهرستان‌های بیرجند و طبس فعالیت دارد.

وی افزود: از ابتدای امسال ۹ اعزام به مسابقات کشوری داشتیم و در این مسابقات ورزشکاران نابینا و کم‌بینای استان موفق به کسب هفت مقام کشوری شدند.

غلامی گفت: امسال مریم مالداری به اردوی تهیه فهرست بلند تیم ملی دو و میدانی در تهران دعوت شده و از وی رکورد گرفته شده است.

وی عنوان کرد: اکنون ورزش نابینایان استان در ۲ حوزه ورزش سلامت محور با هدف سلامتی و نشاط و ورزش حرفه‌ای و قهرمانی در حال پیگیری است.

رئیس هیات ورزش‌های نابینایان و کم بینایان خراسان جنوبی رده‌های سنی ورزشکاران را از هشت تا بزرگسالان یعنی ۵۰ سال سن ذکر کرد و گفت: نیاز به مساعدت داریم چون این ورزشکاران توانمند خاص هستند و مقداری توجه سبب ایجاد انگیزه می‌شود و ملی‌پوش از استان خواهیم داشت.

وی افزود: از خانواده‌ها نیز تقاضا داریم به جامعه ورزشی نابینا و کم‌بینا اعتماد کنند و فرزندان خود را به ما بسپارند تا استعدادیابی و سنجش شوند.

غلامی اظهار داشت: از سال قبل با رویکرد استعدادیابی بر پایه زیرساخت‌های موجود، به سمت شناسایی و پرورش استعداد پیش رفتیم که در این زمینه ۳۴ نفر ارزیابی و گروهی به ورزش استان افزوده شدند.

وی گفت: درخواست داریم مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص"سیاست‌ها، راهبردها، وظایف و ضوابط اجرایی ترویج فرهنگ حضور، توانمندی و افتخارآفرینی جانبازان و معلولان از طریق ورزش در استان اجرا شود تا شورایی به ریاست استاندار داشته باشیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha