۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۵۶
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 84957694
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جنوب غرب کلان‌شهر اصفهان دارای ۸۸ هکتار بافت فرسوده است
عکس تزیینی است

اصفهان - ایرنا - مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان گفت: ۸۸ هکتار بافت فرسوده در جنوب غرب کلان‌شهر اصفهان در محدوده این شهرداری واقع شده که نوسازی آن نیازمند مشارکت ساکنان و سرمایه گذاران است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد کِشانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اصفهان افزود: از حیث بافت فرسوده در بین مناطق شهرداری اصفهان رتبه دوازدهم به منطقه ۱۳ اختصاص دارد، اما تسهیلات مناسبی مانند تخفیف ۷۰درصدی اعطای پروانه ساختمانی بافت فرسوده نیز برای مالکان با هدف نوسازی این بافت ارائه می‌کنیم و در زمینه بهسازی و نوسازی منازل مسکونی به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم.

کشانی اضافه کرد: این منطقه شهرداری سه هزار و ۵۰۰ هکتار مساحت در حریم دارد که ۲ هزار هکتار آن در محدوده قانونی است و جمعیت آن از سال ۹۵ که ۱۳۲ هزار نفر بود سال قبل به ۱۵۰ هزار نفر افزایش یافته است.

این مدیر شهرداری با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز این منطقه به ازای هر نفر، ۱۸ متر مربع است، تصریح کرد: سرانه فضای سبز تفرجگاهی آن سه متر مربع به ازای هنر نفر برآورد می شود.

کشانی خاطرنشان کرد: این منطقه شهرداری اصفهان هشت محله مانند دستگرد، باغ زیار و قائمیه دارد و با نواحی مانند پارک جنگلی صفه، ناژوان و کوه قائمیه همجوار و از لحاظ بافت، متنوع و مختلف است.

وی بودجه منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان را ۴۲۳ میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: این رقم که ۱۲۰ میلیارد آن ردیف‌های جاری و ۴۸ میلیاردش به بازگشایی گلوگاه های اختصاص دارد نسبت به ۱۰ سال قبل حدود ۲۰ برابر افزایش یافته است.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با بیان اینکه نواحی مانند شهرک ولیعصر این ناحیه دیگر قابلیت بارگذاری جدید ندارد، گفت: بخصوص بخشی از اراضی متعلق به نهادهای ارتش، زندان ها و مرکز آموزش منابع طبیعی در مسیر پروژه هایی مانند حلقه ترافیکی چهارم قرار گرفته و نیاز است که به شهرداری واگذار شود.

کشانی اضافه کرد: حلقه ترافیکی چهارم اصفهان ۷۸ کیلومتر طول دارد که ۴۵ کیلومتر آن در حریم شهر اصفهان و بخشی در این منطقه قرار گرفته است و نقش کلیدی در روان شدن تردد خواهد داشت.

به گفته وی امکان توسعه افقی در منطقه ۱۳ دیگر وجود ندارد اما به این معنا نیست که توسعه عمودی به هر شکلی انجام شود، شهرداری با استفاده از مسیرهای قانونی امتیازاتی را به شهروندان ارائه می‌کند تا با آزادسازی‌ها و نوسازی منازل منطقه شاهد سر و سامان یافتن آن باشیم.

کشانی افزود: ساخت و سازهای ساختمان های بلندمرتبه مانند مجموعه سپهر و کوه نور واقع در این منطقه مربوط به گذشته است اما اکنون برنامه ای برای احداث ساختمان‌های بلندمرتبه در حد سازه‌های موجود در دستور کار نداریم.

وی با اشاره به تولید روزانه ۹۰۰ تن پسماند در اصفهان گفت: ۶۰ تن آن مربوط به جنوب غرب اصفهان و این منطقه شهرداری که پنج تن آن بازیافت و ۳۵ تن آن نخاله ساختمانی است.

این مدیر شهرداری به طرح های شهرداری این منطقه اشاره و تصریح کرد: پروژه های آماده بهره برداری به ارزش ۴۰ میلیارد تومان، ۹۰ میلیارد تومان طرح احداث شده و ۵۰ میلیارد تومان پروژه طراحی شده در این بخش وجود دارد.

کشانی خاطرنشان کرد: زیرگذر پل اندیشه در ورودی غربی شهر اصفهان واقع شده و از پروژه‌های مهم منطقه است که با ۴۰ میلیاردتومان اعتبار و ۶۵ درصد پیشرفت تا پایان سال تکمیل می‌شود، همچنین خط انتقال پساب از پارک صفه به بزرگراه شهید اقارب پرست با اعتبار هشت میلیاردتومان از دیگر پروژه‌های مهمی است که اجرای آن به زودی آغاز خواهد شد، عملیات اجرایی ساخت سالن ورزشی چندمنظوره با اعتبار ۱۰ میلیاردتومان نیز به‌زودی در محله دستگرد در دستور کار قرار خواهد گرفت.

آتش زدن درختان در اصفهان عمدی نبود

وی درباره سئوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه آیا آتش زدن چندی پیش درختان در محدوده بزرگراه اقارب پرست واقع در این منطقه شهرداری و اتفاقات مشابه در دیگر نقاط اصفهان سازماندهی شده بود و چه اقدامی در خصوص آن صورت گرفت؟ گفت: این موضوع از طریق مدیریت منطقه۱۳ شهرداری اصفهان به صورت کلی پیگیری شد، متاسفانه افراد بی انضباط و برخی دارای اعتیاد این حوادث را رقم زدند که شناسایی شدند و برخورد هم با آنها صورت گرفت، اما این آتش زدن‌ها سازماندهی شده نبود.

کلان‌شهر اصفهان بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت و ۱۵ منطقه شهرداری دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha