افت تولید در کره جنوبی/ بیشترین کاهش ۳۰ ماه گذشته به ثبت رسید

تهران- ایرنا- داده های اداره آمار کره جنوبی که حاکی از کاهش چشمگیر در بهش تولید است نشان می دهد این کشور در ماه اکتبر بیشترین افت تولید صنعتی را در ۳۰ گذشته به ثبت رسانده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، داده‌های امروز چهارشنبه نشان می دهد که تولید صنعتی کره جنوبی در ماه اکتبر با بیشترین افت در مقایسه با ۳۰ ماه گذشته روبرو شده و خرده‌فروشی ها نیز به دلیل عدم قطعیت‌ طولانی‌مدت، جایگاه خود را از دست داده اند.

بر اساس داده های اداره آمار این کشور، تولید صنعتی پس از کاهش ۰.۴ درصدی در ماه گذشته، در ماه اکتبر هم ۱.۵ درصد افت کرده است.

این بزرگترین کاهش از آوریل ۲۰۲۰ است که کاهش ۱.۸ درصدی را ثبت کرده بود؛ زمانی که با آغاز همه گیری کووید-۱۹ اقتصاد سرتاسر دنیا با چالش های عمده ای روبرو شد.

گفته می شود تولید در بخش صنایع معدنی، گاز و برق در ماه اکتبر ۳.۵ درصد کاهش یافته که دلیل اصلی آن کاهش تولید در بخش‌های خودرو و ماشین‌آلات ذکر شده است.

تولید خدمات نیز در ماه اکتبر ۰.۸ درصد کاهش یافت که شدیدترین کاهش از زمان کاهش ۱ درصدی ثبت شده در دسامبر ۲۰۲۰ است.

«ائو وون سان» یکی از مقامات ارشد اداره آمار کره در این خصوص گفت: بازده صنایع معدنی و تولیدی کند بوده و روند تولید خدمات و خرده فروشی نیز آهسته است که همین امر منجر به بهبود کندتر و ضعیف تر اقتصاد شده است.

وی سپس افزود که تولید صنعتی ممکن است بیش از این کاهش یابد به ویژه در بخش تولید محصولات صادراتی.

ائو ادامه داد: مساله اصلی تقاضای داخلی است که آیا بهبود پیدا می کند یا خیر. اما باتوجه به آنکه قیمت ها همچنان بالا هستند و نرخ های بهره در حال افزایش، عدم قطعیت ها بیشتر شده است.

نرخ تورم در کره جنوبی در حال حاضر رو به افزایش بوده و شاخص قیمت مصرف کننده آن در ماه اکتبر ۵.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می دهد.

بانک مرکزی این کشور از ماه اوت سال گذشته (مرداد) با هدف کنترل تورم نرخ بهره را در مجموع ۲.۷۵ واحد درصد افزایش داده است. این نرخ در حال حاضر ۳.۲۵ درصد است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha