هفت هزار بیمار خاص زیر پوشش بیمه سلامت خراسان رضوی قرار دارند

مشهد- ایرنا- مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: هم اکنون هفت هزار و یک بیمار خاص و صعب العلاج زیر پوشش خدمات بیمه‌ای این اداره کل قرار دارند که بیشتر آنان را بیماران مزمن کلیه تشکیل می دهند.

دکتر علیرضا رمزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲ هزار و ۲۴۰ بیمار ام. اس، هزار و ۳۸ بیمار پیوند کلیه، ۴۷۰ بیمار تالاسمی، ۱۳۰ بیمار دیالیز صفاقی، ۶۳۲ بیمار هموفیلی، ۲ هزار و ۴۹۱ بیمار مزمن کلیه از گذشته زیر پوشش بیمه سلامت قرارداشته‌اند.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از این بیماران، صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در کشور و خراسان رضوی راه اندازی شده است‌ که هدف از راه‌اندازی این صندوق پوشش خدمات دارو و کالاهای سلامت مشمولان و بهبود محافظت مالی از بیماران خاص و صعب العلاج است.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: در حال حاضر علاوه برآن پنج بیماری، چهار بیماری دیگر شامل: " موکوپلی ساکاریدوز، بال پروانه‌ای، سیستیک فیبروزیس و اتیسم" نیز در قالب صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج زیر پوشش حمایت های بیمه ای قرار گرفته اند.

رمزی افزود: اخیراً با راه اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج هزینه خدماتی نظیر داروها و تجهیزات پزشکی، کالاها و خدمات سلامت محور مرتبط با بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج مشتمل بر خدمات پیشگیرانه، خدمات تشخیصی درمانی، خدمات بازتوانی و توانبخشی و مراقبت‌های دوره‌ای و تسکینی، خدمات پرستاری و درمان در منزل تحت پوشش این صندوق قرارگرفته است.

وی ادامه داد: هم اکنون در مراحل اولیه اجرای این طرح هستیم و دانشگاه علوم پزشکی مشهد اطلاعات بیماران مشمول را گردآوری کرده است و روند مشمول شدن سایر بیماری ها تحت عنوان بیماران خاص و صعب‌العلاج به صورت تدریجی و براساس ابلاغ سازمانی در سطح کشور بوده و متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان رضوی عنوان کرد: با توجه به نوسانات قیمت ارز و تاثیر آن بر قیمت داروهای بیماران خاص، برای اصلاح قیمت‌ها بر اساس مصوبات شورای عالی بیمه اقدام شده است.

رمزی افزود: افراد دارای بیماری صعب العلاج به سامانه شهروندی بیمه سلامت به آدرس bimehsalamatiranian.ir مراجعه کرده و درخواست بهره مندی از بسته‌های خدماتی این صندوق را اعلام کنند.‌

هیات دولت در اجرای تکلیف قانونی بند «ن» تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و با توجه به ضرورت تسریع در توسعه محافظت مالی از بیماران خاص و صعب‌العلاج، اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج را در پنجم مردادماه امسال به تصویب رساند.

سوم آبان‌ماه ۱۴۰۱ و همزمان با آیین نکوداشت روز ملی بیمه سلامت صندوق حمایت از بیماران خاص، صعب‌العلاج و نادر با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رونمایی شد.

صندوق بیماران خاص، صعب‌العلاج و نادر با بودجه پنج هزار میلیارد تومانی برای نخستین‌بار در کشور راه اندازی شد تا به این وسیله بتوان بخشی از مشکلات این بیماران را برطرف کرد و حمایت‌های دولتی برای کاهش هزینه‌های درمانی را گسترش داد.

سازمان بیمه سلامت خراسان رضوی دارای یک اداره کل بیمه سلامت در مشهد و ۱۳ اداره بیمه سلامت در شهرستانهای نیشابور، سبزوار، کاشمر، تایباد، فریمان، سرخس، خواف، قوچان، درگز، تربت جام، تربت حیدریه، چناران و گناباد است.

۵۷ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha