بیشترین جمعیت بیمه سلامت کشور در حوزه نازایی متعلق به خراسان رضوی است

مشهد- ایرنا- مدیر کل بیمه سلامت استان خراسان رضوی گفت: هم اکنون بیشترین جمعیت زیر پوشش بیمه سلامت در حوزه ناباروری متعلق به خراسان رضوی است، به طوریکه ۲۳ درصد بهره‌مند از خدمات درمان نازایی در کشور از این استان هستند.

دکتر علیرضا رمزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از اقدامات مهم سازمان بیمه سلامت خدمات درمان ناباروری است که از سال گذشته در دولت سیزدهم شروع شده و امسال هم همچنان با شتاب و سرعت ادامه دارد،  بیمه شدگان مشمول شامل زنان متاهل تا ۴۹ سال تمام و مردان متاهل دارای شرایط ناباروری اولیه و ثانویه هستند.

وی ادامه داد: در راستای اجرای پوشش بیمه همگانی، امکان پوشش بیمه‌ای رایگان مادران باردار و فرزندانشان تا سن ۵ سالگی در سطح کشور  فراهم شده است.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱ هزار و ۳۵ نفر در کل کشور از خدمات درمان ناباروری بهره مند شده اند که بیشترین دریافت کنندگان این خدمات از خراسان رضوی با ۴ هزار و ۷۲۸ نفر می باشند و تاکنون حدود ۹۵ میلیارد ریال برای درمان ناباروری زوجین زیر پوشش در استان پرداخت شده است.

دکتر رمزی افزود: خدمات درمان ناباروری هم شامل ویزیت، پیگیری، پاراکلینیک، دارو، لوازم مصرفی و اقدامات تشخیصی و درمانی برای زوجین نابارور اولیه و ثانویه است که در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی توسط پزشک متخصص مجاز شامل پزشک فلوشیپ نازایی، متخصصان زنان و زایمان دوره دیده و متخصصان اورولوژی معرفی و نشان دار شده اند.

وی خاطر نشان کرد: تعهد پرداخت هزینه ناباروری توسط سازمان بیمه سلامت در مراکز دولتی و خصوصی معادل ۹۰ درصد و فرانشیز بیمه شدگان هم ۱۰ درصد است. همچنین اتباع خارجی که هر دو زوج نابارور بیمه شده زیر پوشش بیمه سلامت باشند، هزینه های درمان آنها در تعهد بیمه است.

مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان رضوی اظهار داشت: هم اکنون در خراسان رضوی چهار مرکز درمان ناباروری دارای قرارداد و یک مرکز در حال انعقاد قرارداد و ۲ مرکز هم در حال تجهیز و راه‌اندازی هستند، در مراکز فاقد قرارداد نیز هزینه بیمه شدگان به صورت خسارت متفرقه پرداخت می‌شود.

 قانون بیمه همگانی سوم آبان ۱۳۷۳ با هدف پوشش بیمه همگانی آحاد جامعه تصویب شد و برای گرامیداشت جایگاه این قانون مترقی که در راستای اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی است، اوایل آبان‌ماه هر سال به‌ عنوان هفته بیمه سلامت نامگذاری شده‌ است.

سازمان بیمه سلامت خراسان رضوی دارای یک اداره کل بیمه سلامت در مشهد و ۱۳ اداره بیمه سلامت در شهرستانهای نیشابور، سبزوار، کاشمر، تایباد، فریمان، سرخس، خواف، قوچان، درگز، تربت جام، تربت حیدریه، چناران و گناباد است.

۵۷ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha