۸ آذر ۱۴۰۱، ۲۳:۳۵
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84956905
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۳۸ درصد مدارس چهارمحال وبختیاری نیازمند مقاوم‌سازی است

شهرکرد -ایرنا- مدیرکل توسعه، تجیهز و نوسازی مدارس چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هم‌اکنون نیمی از مدارس استان در برابر زلزله ناایمن است ،گفت: ۱۲ درصد این مدارس نیازمند تخریب و بازسازی و ۳۸ درصد نیازمند مقاوم‌سازی است.

سلمان کارگر عصر سه‌شنبه به مناسبت برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار "مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور" در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم‌ اکنون ۲ هزار و ۹۰۰ فضای آموزشی در استان فعال است که بیشتر مدارس تخربیی و همچنین ناایمن در برابر زلزله، در مناطق محروم قرار دارند که قدمت ساخت آنها بالای ۴۰ سال است و در زمان ساخت این مدارس مقررات ساخت و ساز رعایت نشده است.

وی بر حمایت خیرین و تخصیص اعتبار برای نوسازی و تجهیز مدارس تاکید کرد و گفت: خیرین بازوی توانمند دولت برای اجرای طرح‌ مدرسه‌سازی هستند.

ارائه آموزش های امدادی به بانوان‌ ضروری است

۳۸ درصد مدارس چهارمحال وبختیاری نیازمند مقاوم‌سازی است

سرپرست‌ معاونت هماهنگی‌ امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: ارائه آموزش‌های امدادی‌ به بانوان‌ برای خدمت‌رسانی در مواقع بحرانی‌ ضروری است‌.

علی حیدری افزود: همه افراد جامعه و استان به خصوص بانوان باید بیش‌ از پیش‌ با آموزش‌های امداد و نجات و کمک‌های اولیه آشنا شوند تا بتوانند در مواقع بحرانی تا زمان رسیدن‌ نیروهای امدادی‌ به افراد آسیب دیده خدمت‌رسانی کنند.

وی با اشاره به اینکه مانورهای زلزله باید عملیاتی و به صورت‌ میدانی‌ انجام شود، گفت: هفته آینده نیز در استان یک مانور عملیاتی با همراهی‌ دستگاه های اجرایی، خدمات رسان‌ و امدادی برگزار خواهد شد.

۳۸ درصد مدارس چهارمحال وبختیاری نیازمند مقاوم‌سازی است

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌ کل آموزش‌ و پرورش چهارمحال‌ و بختیاری نیز در این آیین گفت: ترویج فرهنگ ایمنی در بین دانش‌آموزان و سایر افراد جامعه، ارتقاء سواد و آگاهی دانش‌آموزان در برابر بلایای طبیعی، کاهش تلفات و خسارت ناشی از زلزله و سایر بلایا، ایجاد آرامش برای انجام اقدامات سریع و صحیح در مواقع بحران، افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان در برابر بلایای طبیعی از اهداف این مانور است.

غلامعلی خدیبی افزود: مانور سراسری زلزله از سال ۸۱ با تفاهم نامه بین وزارت علوم و آموزش و پرورش و با همکاری سازمان دانش‌آموزی و سایر دستگاه‌های امدادی در مدارس کشور و در راستای عینیت بخشی به ساحت تربیتی و اجتماعی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و توانمندسازی دانش‌آموزان در مواقع بحران برگزار می‌شود.

به گفته وی، این مانور سراسری همزمان با سراسر کشور در ۱۷ منطه آموزشی استان و در هر منطقه به صورت نمادین با حضور مسولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، هم اکنون ۲۳۰ هزار دانش‌آموز در ۲هزار و ۹۰۰ فضای آموزشی چهارمحال وبختیاری مشغول تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha