بهزیستی اجرای پویش کشوری « خانواده آگاه، کودک ایمن » را در دستور کار دارد

کرمانشاه - ایرنا - رییس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از اجرای پویش « خانواده آگاه ، کودک ایمن » با هدف پیشگیری از اعتیاد برای نخستین بار در کشور به صورت همزمان در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «ماریت قازاریان» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در کرمانشاه با اعلام این خبر افزود: این طرح که در دفتر گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی برنامه ریزی شده یک پویش کشوری است که گروه مخاطب آن والدین هستند.

وی با بیان اینکه این پویش ظرف یک ماه آینده و به طور سراسری و همزمان در یک بازه زمانی مشخص در کشور اجرا می شود اضافه کرد: هدف کلی اجرای این پویش پیشگیری از اعتیاد در خانواده هاست و کاهش عوامل خطر و افزایش عوامل محافظ از اهداف اختصاصی آن است.

رییس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، راهبرد کلی این کمپین را تحکیم خانواده در مقابل اعتیاد عنوان کرد و گفت: وجود یک والد آگاه در خانواده بدون شک می تواند نقش مهمی در پیشگیری از اعتیاد فرزندان داشته باشد.

قازاریان ادامه داد: در این کمپین پیام هایی که هدف نوجوانان هستند در فواصل زمانی مختلف خطاب به والدین اعلام می شود که از آنها به عنوان مولفه هایی برای پیشگیری از اعتیاد استفاده می شود و می تواند جرقه های مثبتی را در ذهن والدین در زمینه نظارت بیشتر بر فرزندان ایجاد کند.

وی اضافه کرد: پیام هایی مانند «آیا محبتت را به صورت کلامی به فرزندت نشان می دهی؟»، «آیا می دانی فرزندات الان کجاست؟» و یا » آیا می دانی فرزندات الان چیکار می کند؟» می تواند به والدین کمک کند تا به عنوان یک پلیس برای فرزندانشان عمل نکنند ولی نظارت لازم را بر آنها داشته باشند.

رییس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: این سلسله پیام ها در بازه زمانی مختلف خواهد بود و به شیوه های مختلف چاپی و یا مجازی و حتی به اشکال میدانی به ویژه در اماکن عمومی منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای کمپین های مختلفی در زمینه پیشگیری از اعتیاد توسط سازمان بهزیستی در کشور افزود: در این راستا پویش کشوری «کارزار رسانه ای با شیشه» نیز در هشت استان کشور در مورد سوء مصرف شیشه به خانواده ها، جوانان و نوجوانان در قالب بسته های خدماتی آموزشی به صورت بروشور، کتابچه و لوح فشرده آموزش داده شده است که تداوم آن در دیگر استان ها نیازمند اعتبار و یا حمایت از سوی دیگر دستگاه ها و ارگان ها هستیم.

قازاریان، اجرای کمپین های «گل و شیشه»در ۱۵ استان و کمپین های رسانه ای برای مصون سازی کودکان برای کنترل خشم و هیجان در همه استان ها که مخاطب آن والدین بودند را از دیگر کارزارهای سازمان بهزیستی در راستای پیشگیری از اعتیاد عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، رییس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور برای حضور در کارگاه آموزشی منطقه‌ای برنامه «پازک» (پیشگیری از اعتیاد زنان و کودکان) که با محوریت پیشگیری از مصرف مواد ویژه زنان دارای همسر معتاد از روز گذشته با حضور کارشناسان پیشگیری از اعتیاد ادارات کل بهزیستی پنج استان همدان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و منطقه آزاد کیش به میزبانی کرمانشاه آغاز شده است به این شهرستان سفر کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha