۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۴۲
کد خبرنگار: 5546
کد خبر: 85409099
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

طرح آموزشی «والدآگاه، کودک ایمن» در گلستان آغاز به کار کرد

گرگان- ایرنا- معاون پیشگیری بهزیستی گلستان از برگزاری طرح آموزشی «والدآگاه، کودک ایمن» با شعار «آیا می‌دانی الان فرزندت کجاست؟» در این استان خبر داد.

عین‌علی کیا روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح که تا ۲۹ اسفند ادامه دارد، نجات نسل آینده از بلای خانمان‌سوز اعتیاد است.

وی افزود: در این طرح، پیام‌هایی که هدف نوجوانان هستند در فواصل زمانی مختلف خطاب به والدین اعلام می‌شود که می‌تواند جرقه‌های مثبتی را در ذهن والدین در زمینه نظارت بیشتر بر فرزندان ایجاد کند.

در کارزار «والد آگاه، کودک ایمن» پیام‌های مختلفی مانند «آیا محبتت را به صورت کلامی به فرزندت نشان می‌دهی؟»، «آیا می‌دانی فرزندات الان کجاست؟» و یا «آیا می‌دانی فرزندت الان چه کار می‌کند؟» می‌تواند به والدین کمک کند تا به عنوان یک پلیس برای فرزندانشان عمل نکنند ولی نظارت لازم را بر آنها داشته باشند.

معاون پیشگیری بهزیستی گلستان در این باره گفت: یکی از مسائل و مشکلات در حوزه تربیت فرزند و گرایش افراد به سمت اعتیاد و رفتارهای آسیب‌زا، ناآگاهی والدین است‌.

کیا ادامه داد: اگر والدین راجع به مضرات مصرف مواد مخدر و مسائل تربیتی و شیوه ارتباط با فرزندان آگاهی کافی نداشته باشند، نمی‌توانند فرزندان را در برابر آسیب‌های اجتماعی ایمن کنند.

وی نهاد خانواده را مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در تربیت فرزندان برشمرد و یادآور شد: اگر والدین آگاه باشند در کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای بزهکارانه در جامعه تاثیر به سزایی خواهند داشت.

معاون پیشگیری بهزیستی گلستان آگاهی‌بخشی والدین و کمک به آنان در امر تربیت فرزند را یکی از اهداف کارزار والد آگاه، کودک ایمن برشمرد و تصریح کرد: این طرح موقتی نیست و طرح‌های پیشگیرانه از اعتیاد در طول سال در دستور کار بهزیستی گلستان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha