۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۵۳
کد خبرنگار: 2154
کد خبر: 84955725
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازداشت جوان سعودی بخاطر یک توئیت از سال ۲۰۱۹

۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۵۳
کد خبر: 84955725
بازداشت جوان سعودی بخاطر یک توئیت از سال ۲۰۱۹

تهران – ایرنا – حساب" زندانیان سیاسی " عربستانی در شبکه اجتماعی توییتر فاش کرد که " فادی ابراهیم الناصر" جوان عربستانی از ماه نوامبر سال ۲۰۱۹ میلادی به خاطر انتشار یک توییت انتقادی علیه وضعیت نابسامان اقتصادی در این کشور در بازداشت خوسرانه به سرمی برد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، حساب" زندانیان سیاسی" عربستانی در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: فادی ابراهیم الناصر از ماه نوامبر سال ۲۰۱۹ میلادی بخاطر سخن گفتن از بیکاری و حق خود برای داشتن شغل در صفحه شخصی خودش در توییتر در بازداشت خودسرانه به سرمی برد.

این درحالی است که رژیم سعودی در اکتبر سال جاری نیز یک شهروند آمریکایی را به دلیل انتشار توئیتی انتقادآمیز علیه دولت سعودی به ۱۶ سال زندان محکوم کرد.

دادگاه سعودی در ابتدای اکتبر گذشته داود العلی فعال اجتماعی را به ۲۵ سال زندان محکوم کرد و این حکم تنها به دلیل توییت‌های وی علیه روند عادی‌سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی صادر شد.

مهدیه مرزوقی پزشک تونسی مقیم عربستان نیز به دلیل انتشار توئیت هایی در حساب کاربری خود از سوی دادگاه به ۱۵ سال زندان محکوم شده است.

مها الرفیدی نیز که به ۶ سال زندان و ۶ سال ممنوع الخروجی محکوم شده است، تنها به دلیل توئیت هایی در حمایت از زندانیان سیاسی و عقیدتی و فعالان مدنی بازداشت شده در داخل عربستان این احکام را دریافت کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha