۱۸ خرداد ۱۳۹۸، ۲:۴۵
کد خبر: 83343220
T T
۰ نفر
سازمان حقوق بشری اروپایی نسبت به تهدید بحرین هشدار داد

تهران- ایرنا- سازمان حقوق بشری اروپایی «فرونت لاین دیفندرز» جمعه شب از توئیتر خواست که نسبت به تهدیدات وزارت کشور بحرین در خصوص توئیت کاربران دست به کار شود.

به گزارش تارنمای این سازمان حقوق بشری که مقر آن در دوبلین ایرلند قرار دارد، «آندرو اندرسون» مدیر اجرایی در این باره گفت: پس از زندانی شدن «نبیل رجب» به خاطر سلسله توئیت هایی، شایسته نیست که توئیتر جایی برای دولت فاسد و دیکتاتور بحرین باشد و همین امر باید سبب اقدامات شبکه توئیتر شود.



رجب ۲۱ فوریه ۲۰۱۷ (۳ اسفند ۹۵) به دلیل مطالبی که در صفحه توئیتر منتشر کرد و در آن از حکومت بحرین به دلیل همکاری با عربستان و امارات در جنگ علیه یمن و وضع بد حقوق بشر در آن کشور انتقاد کرده بود، به پنج سال زندان محکوم شد.



دیوان عالی بحرین ۱۳ دی ماه ۹۷ حکم پنج سال حبس رجب را تأیید کرد. این حکم شش ماه پس از پایان محکومیت دو ساله اش صادر شده است.



پیشتر نیز ۱۲۷ سازمان حقوق بشری در بیانیه ای مشترک خواستار آزادی فوری رجب فعال حقوق بشری و مدنی بحرینی شده بودند.



در همین حال، صفحات مشهور توئیتری تهدیدهای اخیر دولت منامه در خصوص توئیت های انتقادی از دولت در اینترنت را خطر برزگی برای آزادی بیان و مطبوعات در بحرین دانستند.



اداره جرایم رایانه ای دولت بحرین اخیراً شهروندان خود را تهدید کرده است؛ در صورتی که برخی صفحات را دنبال کنند، آنان را تحت پیگیرد قانونی قرار خواهد داد.



سازمان حقوق بشری « AccessNow» که در زمینه آزادی اینترنت فعالیت دارد نیز از دولت بحرین خواست که نادیده گرفتن حقوق و آزادی ها، بازداشت های خودسرانه فعالان و مدیران شبکه های اجتماعی را پایان دهد.



این سازمان حقوق بشری اعلام کرد که تهدیدات اخیر، بخشی از حملات جدید بحرین علیه مخالفان سیاسی است و دولت منامه حملات خود علیه مخالفان و فعالان شبکه های اجتماعی را با زندانی کردن آنها و پرداخت غرامت، تشدید کرده است.



شبس **۹۳۶۳**۱۶۱۳




سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha