۷ آذر ۱۴۰۱، ۰:۲۳
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84955159
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترکیه و عربستان درباره توسعه روابط اقتصادی توافق کردند 

تهران-ایرنا- وزیر دارایی ترکیه و وزیر بازرگانی عربستان دیدار و گفت وگو کردند و دو طرف درباره توسعه روابط اقتصادی دو کشور به توافق رسیدند.

به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، این توافق در دیدار روز یکشنبه در آنکارا میان نورالدین نباتی وزیر دارایی ترکیه با ماجد بن عبدالله القصبی، وزیر بازرگانی عربستان روی داده است.

وزیر دارایی ترکیه، دیدار با وزیر بازرگانی عربستان را مفید و سازنده دانسته است.

نباتی در شبکه اجتماعی خود نوشت: طی این دیدار درباره همکاری‌های تجاری، اقتصادی و مالی میان دو کشور رایزنی کردیم. با وزیر بازرگانی عربستان سعودی درباره توسعه روابط اقتصادی دو کشور به توافق دست یافتیم.

این دیدار دو روز پس از آن روی می‌دهد که سخنگوی وزارت دارایی عربستان جمعه شب گفت که کشورش به همراه ترکیه در حال رایزنی و بحث و بررسی در خصوص سپرده گذاری به مبلغ ۵ میلیارد دلار در بانک مرکزی ترکیه هستند.

این سخنگو از طریق ایمیل به پرسش خبرگزاری رویترز پاسخ داد و گفت: مرحله پایانی سپرده گذاری پنج میلیارد دلار از سوی ریاض در بانک مرکزی دلار درحال انجام است.

این کمک‌های مالی، حساب ذخیره ارزی ترکیه را افزایش خواهد داد وعلاوه بر تقویت ارزش لیر این کشور، نشانه‌ای از نزدیک شدن ترکیه و عربستان به فاصله چهار سال پس از قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار عربستانی در سفارت ریاض در آنکارا، است.

برچسب‌ها

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha