۳۰ آبان ۱۴۰۱، ۲۱:۰۲
کد خبرنگار: 1171
کد خبر: 84949783
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محور خاش - سراوان برای تبدیل از راه فرعی به اصلی ردیف اعتبار ملی گرفت

زاهدان- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: تبدیل راه فرعی خاش _ سراوان بطول ۱۵۱ کیلومتر به راه اصلی با اعتبار پایه هزار و ۲۰۰میلیارد تومان در کمیسیون ماده ۲۳سازمان برنامه وبودجه کشور مصوب شد.

عطاء اکبری عصر روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با پیگیری های دوساله و پس از تکمیل کامل پرونده و اخذ مجوزهای زیست محیطی و پدافند غیر عامل و برگزاری نشست های تخصصی با سازمان برنامه و بودجه کشور و همچنین پیگیری نمایندگان مردم سراوان و خاش در مجلس شورای اسلامی، تبدیل راه فرعی خاش _ سراوان بطول ۱۵۱ کیلومتر به راه اصلی و با اعتبار پایه هزار و ۲۰۰میلیارد تومان در کیمسیون ماده ۲۳ سازمان برنامه و بودجه کشور مصوب شد.

وی ادامه داد: به این ترتیب این محور بعنوان محور اصلی از سال آینده در قانون بودجه کشور دارای ردیف خاص خواهد شد و عملیات ساخت آن با مشخصات راه اصلی آغاز می شود.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان مصوبه امروز را یک دستاورد مهم در حوزه تکمیل و توسعه راه های استان دانست و افزود: این محور همانند بسیاری از راه های کشور سالیان متمادی در نوبت اخذ مجوز از کمیسیون ماده ۲۳ بود که در دو سال اخیر با تلاش گسترده مسئولان استانی موفق به اخذ این مجوز مهم شد.

اکبری تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد به بعد از تامین اعتبار لازم چه در قالب بودجه سنواتی و چه اعتبارات مازاد، عملیات ساخت راه اصلی از دو جهت هم سمت خاش به سراوان و سراوان به خاش آغاز کنیم.

وی خاطر نشان کرد: با این مصوبه آرزوی دیرینه مردم منطقه محقق شد.

به گزارش ایرنا، برای اخذ ردیف اعتبار ملی به منظور اجرای طرح های عمرانی جدید از جمله پروژه های راهسازی نیاز به اخذ مجوز کمیسیون ماده ۲۳ است.

گفتنی است کمیسیون ماده ۲۳ مرجع بررسی و تصویب طرح های تملک دارایی سرمایه ای ملی است و این کمیسیون دارای دبیرخانه های استانی بوده که به بررسی طرح های جدید پیشنهادی تملک دارایی های سرمایه ای ملی و استانی و تغییر مشخصات اصلی طرح های تملک دارایی های سرمایه ای دارای مجوز شامل تغییر عنوان طرح، هدف کمی طرح، حجم عملیات، عنوان دستگاه اجرایی، سال شروع، سال خاتمه، اعتبارات، محل اجرا و مشخصات فنی می پردازد.

همچنین طرحهای ملی و استانی پیشنهادی می بایست صرفاً در چارچوب اسناد بالادستی از جمله قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، سندچشم انداز جمهوری اسلامی ایران، قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی، اسناد ملی و استانی آمایش سرزمین، قوانین پنج ساله برنامه های توسعه جمهوری اسالمی ایران و مواد (22)و (23) قانون برنامه و بودجه کشور و نظام فنی و اجرایی کشور باشد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha