۲۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۴۲
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 84948073
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

تمامی باشگاه‌های بسکتبال گیلان خصوصی هستند

۲۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۴۲
کد خبر: 84948073
تمامی باشگاه‌های بسکتبال گیلان خصوصی هستند

رشت - ایرنا - رئیس هیات بسکتبال گیلان گفت: هم اینک ۲۱ باشگاه و تیم بسکتبال در گیلان فعالیت دارند که همه آنها خصوصی هستند و هیچ یک از سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی در این استان در رشته بسکتبال تیم‌داری نمی‌کنند.

محمد رفیعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حال آنکه سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی سرانه و بودجه ورزشی دارند و می‌توانند در رشته های مختلف ورزشی تیم‌داری کنند اما متاسفانه در گیلان هیچ مجموعه دولتی در این حوزه سرمایه گذاری نکرده است.

وی عنوان کرد: از سویی شاهدیم در برخی استان‌ها مجموعه هایی چون شهرداری ها نیز تیمهای ورزشی دارند و هم اکنون ۱۰ شهرداری تیم‌داری می‌کنند اما در گیلان هیچ یک از شهرداری ها به رشته بسکتبال و حمایت و فعالیت در این زمینه ورود نکرده است.

وی گفت: هزینه یک تیم بسکتبال در طول یک فصل کمتر از قرارداد یک بازیکن فوتبال است و شهرادری‌ها و سازمان‌ها به راحتی می‌توانند در این رشته پرطرفدار و مفرح سرمایه‌گذاری کنند.

رفیعی بیان کرد: اگر سازمانها و ارگانهای دولتی و شهرداری ها در گیلان در رشته بسکتبال سرمایه‌گذاری کنند، شاهد گسترش و رونق بیش از پیش این رشته خواهیم بود و از سوی دیگر مربیان و بسکتبالیست‌های بیشتری جذب تیم‌ها می شوند که حاصل آن کشف استعدادهای بیشتر در این رشته است.

رئیس هیات بسکتبال گیلان خاطرنشان کرد: ضمن آنکه شاهد حضور بیشتر بسکتبالیست‌های گیلانی در اردوهای تیمهای ملی و به عضویت درآمدن این ورزشکاران در تیمهای ملی رده های سنی مختلف خواهیم بود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه فقط ۲۱ باشگاه خصوصی در رشته بسکتبال در گیلان تیم‌داری می‌کنند، افزود:  ۱۶ بسکتبالیست از این استان در رده‌های سنی مختلف به تیمهای ملی بسکتبال دعوت شدند که این امر نشان از استعداد و پتانسیل بالای گیلان در این رشته ورزشی است.

رفیعی همچنین به آمادگی گیلان برای میزبانی رقابتهای مختلف بسکتبال لیگهای کشور اشاره و بیان کرد: دور رفت مرحله اول مسابقات لیگ جوانان کشور در رشت برگزار شد اما اگر زیرساختها فراهم شود ما پتانسیل میزبانی مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا را نیز در این استان داریم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha