به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین مهدیزاده روز شنبه در نشست خبری با بیان لزوم تسریع در اتمام پروژههای شهری اظهار کرد: پل غیرهمسطح آذربایجان که در کمربندی ارومیه قرار دارد با تلاش شبانه روزی شهرداری، فاز سطح چهار آن این هفته به بهرهبرداری میرسد.
وی با اشاره به اعتبار این فاز از زیرگذر تقاطع غیر همسطح آذربایجان افزود: مبلغ ۵۵۳ میلیارد ریال در طول شش ماه گذشته برای تکمیل این پروژه صرف شده است.
شهردار ارومیه با بیان اینکه در هشت ماه اخیر (ابتدای سالجاری تاکنون) بیش از ۱۴۰ معبر اصلی و فرعی در محلات ارومیه آسفالت شده است، افزود: در سطح شهر بیش از ۵۰۰ هزار مترمربع از معابر آسفالت ریزی شده که بیش از ۴۰ درصد معابر در مناطق کم برخوردار شهری است.
مهدیزاده با اشاره به جدول گذاری معابر نیز گفت: امسال ۲۶ هزار مترمربع از معابر ارومیه با ۱۰۵ میلیارد ریال پیادهرو سازی شده و میزان ۲۵ کیلومتر طول پیاده رو و خیابانها نیز با ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار جدولگذاری شده است.
۵۵ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان عمومی اضافه میشود
وی با بیان اینکه پس از گذشت هشت سال ۵۵ دستگاه اتوبوس خریداری شده است، افزود: این اتوبوسهای شهری با اعتباری بیش از ۷۴۰ میلیارد ریال اعتبار خریداری و به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر ارومیه اضافه میشود.
شهردار ارومیه با تاکید بر لزوم پرداخت بدهیهای شهرداری تاکید کرد: شهرداری از سال ۹۳ نزدیک به یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بدهی مالیات تکلیفی داشت که پرداخت نکرده بود و ۳۵ میلیارد جریمه نیز به آن افزوده شده بود.
مهدی زاده با یادآوری بدهی شهرداری به بانک شهر گفت: شهرداری ارومیه دو هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال امروز به بانک شهر بدهکار است که دو هزار میلیارد ریال آن برای پیمانکاران است.
وی یادآور شد: البته ما بیش از پنج هزار میلیارد ریال بدهی شهرداری را بر اساس اسناد مالی پرداخت کردهایم.
وی اضافه کرد: شهرداری بعد از وصول مطالبات خود از دستگاههای مختلف، ۷۶۰ میلیارد ریال بدهی خود را واریز و با رایزنیهای انجام شده موفق به دریافت ۳۵۰ میلیارد ریال تخفیف و با استفاده از قانون استرداد موفق به جذب ۹۵۰ میلیارد ریال شد.
ترافیک شهری
شهرداری ارومیه با اشاره به وضعیت ترافیک شهری گفت: این ترافیک موجود شهری حاصل فعل و فاعلات شهری است چرا که در زمان توسعه شهری فکری برای ایجاد مدارس و پارک برای مناطق تحت توسعه صورت نشده و کمترین کاربری بعد از سال ۷۰ صورت گرفته عدم وجود کاربری این اماکن در مناطق توسعه یافته است لذا اکنون شاهد ترافیک شهری هستیم.
مهدی زاده در ادامه با بیان اینکه امروز ۱۸ درصد از ترددهای درون شهری شهر توسط حمل و نقل عمومی است، افزود: ناوگان شهری ارومیه کاملا فرسوده است که در کنار این موضوع باید ارومیه را از تک مرکزی بودن حمل و نقل اتوبوس که در خیابان عطایی است نجات داد.
وی در ادامه تاکید کرد: ایستگاههای شروع و پایانه اتوبوس شهری باید پراکنده شده و به هسته های شهری انتقال شود تا از تک هستهای رها شود.
شهردار ارومیه با اشاره به قانون هوای پاک گفت: سرانه فضای اکولوژیک ارومیه ۱۱.۶ متر و سرانه اجتماعی ۶ متر است.
مهدی زاده با بیان اینکه روزانه ۶۵۰ تن پسماند در ارومیه مدیریت میشود، گفت: علاوه بر این حدود ۵۰ تن پسماند نیز هر روز به صورت شخصی جمع آوری و از طریق افراد زباله گرد جمع آوری و شخصی سازی میشود.
وی در راستای سیاست های قانون هوای پاک یادآور شد: کمربندی سبز یکی از اصل های اجرای قانون هوای پاک است که با احداث این کمربندی و در تکمیل پروژه، توان بهره برداری از ۱۰۰ هکتار برای ایجاد کمربندی سبز را داریم.
وی اضافه کرد: اکنون تولیدات درخچه و درخت سازمان زیباسازی به بیش از ۵۰۰ هزار درخت و پنج میلیون بوته رسیده و این نشان از توجه شهرداری ارومیه به زیباسازی و هوای پاک شهر دارد.
هزینه و درآمد شهرداری
شهردار ارومیه در ادامه با اشاره به چارت سازمانی و وضعیت پرداخت حقوق داخل سازمانی افزود: پنج هزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم از شهرداری حقوق میگیرند و این یعنی ۸۱۷ میلیارد ریال ماهیانه باید پرداختی داشته باشیم تا شاکله مدیریت دچار مشکل نشود.
به گفته وی، ماهیانه ۱۰ میلیارد ریال نیز هزینههای ماشین آلات شهرداری است.
وی در ادامه گفت: درآمد شهرداری ارومیه از قبال مجموعه پروانه ساختمان سازی و ماده صد و دیگر اسناد مالی حدود دو هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال در طول شش ماه بوده است.
نظر شما