عابد محمدی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اتصال بخش سرفاریاب شهرستان چرام از طریق منطقه دمه - منتنگان به جاده ملی پاتاوه به طول ۲۰ کیلومتر صورت می گیرد که تاکنون ۶ کیلومتر از این مسیر اجرا شد.
وی با اشاره به همکاری شرکت ملی نفت در تامین ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح بیان کرد: در این قرارداد ۴.۵ کیلومتر از این مسیر تکمیل خواهد شد.
محمدی تصریح کرد: کار نقشه برداری، طراحی مسیر فوق به اتمام رسیده و عملیات خاکبرداری و بهسازی این محور آغاز شده است.
محمدی با اشاره به وجود تونل های زیاد در مسیر کوهستانی و پر پیج و خم جاده ملی پاتاوه - دهدشت اظهار داشت: این جاده به عنوان یک طرح پدافندی می توانند در صورت بروز هر گونه مشکل جایگزین مناسبی برای تردد مسیر دهدشت- اصفهان نیز باشد.
وی تصریح کرد: برای بهره برداری از این طرح بیش از یکصد میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
محمدی محرومیت زدایی و توسعه خدمات در مناطق محروم را یکی از اولویت های اصلی دولت سیزدهم دانست و اضافه کرد: در سفر دوم هیات دولت به استان به عنوان یک طرح پیشنهادی در راستای تامین اعتبارات لازم ارائه خواهد شد.
وی افزایش سطح ایمنی راه، توسعه محورهای مواصلاتی و ارتقا رفاه حال اهالی منطقه را از مزایای مهم این طرح در دولت سیزدهم دانست و گفت: با بهره برداری از این طرح ۵۰ روستا در منطقه لوداب، چیتاب و بخش سرفاریاب از راه ارتباطی مناسب بهره مند خواهد شد.
پروژه بزرگ ملی پاتاوه به دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر که از مهمترین طرح های عمرانی استان است ۹۷درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
:این جاده علاوه بر خارج کردن شهرستان کهگیلویه به صورت کلی از بن بست ، ارتباط ۲ بخش دیشموک ، چاروسا و شهرستان لنده را به صورت مستقیم با یاسوج مرکز استان متصل می کند به گونه ای که فاصله کنونی ۳۰۰ کیلومتری بخش دیشموک و فاصله ۲۸۰ کیلومتری بخش چاروسا و فاصله ۲۴۰ کیلومتری شهرستان لنده با شهر یاسوج مرکز استان را به ترتیب به ۱۹۰ ، ۱۷۰ و ۱۴۰ کیلومتر کاهش می دهد.
عملیات اجرایی این جاده ملی در سال ۷۴ آغاز و برای سهولت کار طرح به چهار قطعه تقسیم شد که طول قطعه های اول و سوم آن به ترتیب ۲۸ و ۲۶ کیلومتر و قطعه های دوم و چهارم آن نیز به ترتیب ۱۸ و ۶۳ کیلومتر است.
۱۳ تونل به طول هشت هزار و ۲۰۰ متر و تعداد ۱۸ دستگاه پل بزرگ بالای دهانه ۱۶ متری در این جاده طراحی شده است.
نظر شما