معاون وزیر راه: ۷۱۵۰ کیلومتر بزرگراه و آزادراه در دست اجرا داریم

شیراز - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: هم اینک افزون بر ۶۱۰۰ کیلومتر بزرگراه و ۱۰۵۰ کیلومتر آزادراه در کشور در دست اجرا داریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، خیرالله خادمی، شنبه در آیین بهره برداری از بزرگراه دشت ارژن – تنگ ابوالحیات در استان فارس با بیان این مطلب افزود: علاوه بر این سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر نیز پروژه ریلی در کشور در دست اجرا داریم که عمده این پروژه‌های حوزه راه و راه آهن در استان فارس است.
وی ادامه داد: در استان فارس حدود سه هزار کیلومتر برنامه بزرگراهی در دستور کار داشتیم که ۵۰ درصد آن یعنی یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر ساخته شده و مابقی هم توسط شرکت ساخت و اداره کل راه و شهرسازی استان در دست پیگیری است.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در بخش ریلی نیز اجرای سه پروژه به طول یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر در استان فارس در برنامه کاری شرکت ساخت است که شامل راه آهن شیراز – بوشهر، شیراز – گلگهر و اقلید – یزد می‌شود.
مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، در خصوص پروژه بزرگراه دشت ارژن - ابوالحیات هم گفت: در استان فارس دو گلوگاه و نقطه بسیار حادثه خیز وجود داشت که یکی در همین محدوده تنگ ابوالحیات کازرون بود که با بهره برداری از این بزرگراه، این محور ایمن خواهد شد. نقطه حادثه خیز دیگر، گردنه لای رز شهرستان نی‌ریز است که این پروژه ۲۲ کیلومتری نیز مراحل پایانی خود را طی می کند.
خادمی افزود: ارزش به روز پروژه ۲۱ کیلومتری دشت ارژن – ابوالحیات که امروز شاهد بهره برداری از آن هستیم. این پروژه حدود دو هزار میلیارد تومانی توسط قرارگاه خاتم الانبیا اجرا شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: به دنبال جاری شدن سیل در این منطقه در سال گذشته یک بازطراحی در این پروژه انجام دادیم و این محور امروز به شکل ایمن مورد استفاده مردم قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر راه:  ۷هزار و ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه و آزادراه در دست اجرا داریم


کاهش ترافیک و حوادث جاده‌ای با احداث باند دوم ابوالحیات – دشت ارژن
معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم الانبیا نیز گفت: امروز و با بهره برداری از باند دوم بزرگراه تنگ ابوالحیات – دشت ارژن شاهد کاهش ترافیک و همچنین حوادث رانندگی در این مسیر خواهیم بود.
اسدالله حاجی زمانی افزود: همچنین با افتتاح و بهره برداری از این پروژه، تردد خودروها  بین استان فارس با استان های بوشهر و خوزستان با سهولت بیشتر و صرف زمان کمتری انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: صعب العبور بودن مسیر بین دشت ارژن و قائمیه و نبود باند دوم باعث بروز تصادفات و ایجاد ترافیک سنگین در مسیر رفت و برگشت در این محور به ویژه در روزهای پایانی هفته و تعطیلات از معضلات این بخش محسوب می شد. 
معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم الانبیا بیان کرد: این قرارگاه از ابتدای تاسیس در سال ۶۸ تاکنون در بخش راه و راه آهن افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه اصلی، چهار هزار کیلومتر راه آهن و ۹۰۰ کیلومتر آزاد راه را بر عهده داشته است.
حاجی زمانی افزود: احداث محور دشت ارژن – ابولحیات یکی از اولویت دارترین مسیرها و محورهایی بوده که توسط قرارگاه خاتم اجرا شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha