به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان روز شنبه در حاشیه بهرهبرداری از این فضای آموزشی گفت: مدرسه ۶ کلاسه کارشناس با مشارکت کانون کارشناسان رسمی دادگستری تهران و اداره کل نوسازی مدارس استان در بازه زمانی سه ماه بعد از وقوع زلزله سایه خوش ( ۲۷ تیرماه تا ۲۷ مهرماه ) احداث شده است.
سید فخرالدین هاشمی افزود: این فضای آموزشی با زیربنای ۴۳۳ مترمربع و با هزینه ای افزون بر ۷۵ میلیارد ریال در شهرستان بندرلنگه احداث شده است.
هاشمی همچنین با بیان اینکه کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان تهران بعنوان خیر، هزینه احداث این مدرسه را متقبل شده است، ابراز داشت: ۶۰ میلیارد ریال توسط این کانون برای احداث این فضای آموزشی هزینه شده است.
مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان اظهار داشت: این مدرسه در منطقه زلزله زده سایهخوش در غرب هرمزگان تعداد ۲۴۰ دانشآموز را از مهرماه امسال پوشش میدهد.
«گفتنی است؛ عملیات اجرایی مدرسه ۶ کلاسه کارشناس (۱۵ خرداد) روستای سایه خوش ۲۷ تیرماه و در پنجمین روز بعد از وقوع زلزله غرب هرمزگان به دستور رییس سازمان نوسازی مدارس کشور آغاز شد.
در زلزله بامداد روز شنبه یازدهم تیرماه آسیب های جدی به مدرسه ۶ کلاسه «۱۵ خرداد سایه خوش» که سال ساخت آن ۱۳۴۸ و قدمتی بیش از ۵۰ ساله دارد و از پیش در لیست فضاهای نیازمند تخریب و بازسازی قرار داشته وارد شده است»
مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان یادآور شد: همچنین مدرسه ۱۲ کلاسه امیدآتراکران با زیربنای یکهزار و ۳۱۲ مترمربع وبا هزینه ای افزون بر ۱۵۰ میلیارد ریال نیز از دیگر طرح های آموزشی مورد بهره برداری در این روز است که در منطقه چهچکور بندرعباس به بهره برداری رسید.
هاشمی، با بیان اینکه شرکت آتراکران انرژی بعنوان خیر، هزینه احداث این مدرسه را به صورت مشارکتی متقبل شده است، ابراز داشت: ۷۵میلیارد ریال توسط خیر برای احداث این فضای آموزشی هزینه شده است.
وی ادامه داد: مدرسه ۱۵ کلاسه ابراهیم خلیل الله با زیربنای یکهزار و ۶۵۰ مترمربع و با هزینه ای افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال در منطقه پشته ایسین به بهره برداری رسید.
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین در دیدار با استاندار هرمزگان خواستار توجه بیشتر به مدرسه سازی در برنامهریزی و تخصیص اعتبارات طرحهای عمرانی استانها شد.
حمیدرضا خانمحمدی با اشاره به نقش کلیدی استانداران در پیشبرد طرحهای عمرانی استان خود خواستار اولویت دادن به حوزه مدرسهسازی و تامین و تخصیص منابع آن به عنوان بخش مهم زیرساختی تعلیم و تربیت شد.