۱۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۵۰
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84932366
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه ملایر: دشمن به دنبال فتح اندیشه های نسل جوان است

همدان- ایرنا- امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه همه باید در جنگ نابرابری که دشمن تدارک دیده، حضور پیدا کنیم، گفت: برای دشمن امروز فتح سرزمین در اولویت نیست، بلکه به دنابل نفوذ در سرزمین فکرها و ذهن‌های نسل جوان و نوجوان ما است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت الاسلام «محمدباقر برقراری» در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه ملایر اظهار داشت: امروز روز استکبارستیزی و مبارزه با کسانی است که در اقصی نقاط عالم، ظلم خود را گسترانده‌اند و دنبال تک قطبی کردن کشورها به نفع خودشان هستند.

وی اطاعت از کفر و استکبار به مثابه برگشتن به دوران طاغوت، جاهلیت و آمریکاپرستی دانست و افزود: آمریکا امروز با ایجاد فتنه‌های داخلی و آشوب می‌خواهد ما را در قید و بند استعمار خودش قرار دهد، اما خدا اجازه نمی‌دهد که تسلیم سران کفر باشیم.

امام جمعه ملایر با اشاره به اینکه آمریکا فقط به دنبال منافع خود است، خطاب به دانش‌آموزان و نسل جوان تاکید کرد: شما فرزندان کوچک این نسل و بزرگ قوم نسل بعدی هستید که برای نسل‌های بعدی جزء پیشوایان بزرگ خواهید بود.

حجت الاسلام برقراری خاطرنشان کرد: دشمن امروز جنگ را در بین صفوف دانش‌آموزان کشانده و سوژه تهاجم دشمن است و به عنوان ابزار از آنها استفاده می‌کند.

به گفته وی، دانش‌آموزان و معلمان با حضور پرشور و حماسی خود در راهپیمایی ۱۳ آبان در روز تعطیل، نشان دادند که دشمن درجه اول انسانیت و بشریت، شیطان بزرگ آمریکا است.

خطیب جمعه ملایر خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها دنبال این هستند که جلو پیشرفت این ملت را بگیرند و کشور را مشغول جنگ داخلی کنند، تا نتوانند یک قدرت بازدارنده در منطقه داشته باشند و ایران را در منطقه تضعیف کنند.

حجت الاسلام برقراری تجزیه ایران، تضعیف گروه‌های مقاومت و تغییر معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی را از دیگر اهداف دشمن در ایجاد فتنه داخلی دانست و ادامه داد: آنها می‌خواهند با فتنه‌های داخلی قدرت ایران را مهار کنند و ایران را از بازیگری پیشرفته به بازیگری وابسته تبدیل کنند.

خطیب جمعه ملایر ادامه داد: جنگ امروز جنگ تمدن است و ما می‌خواهیم این نسل جوان برای آینده خودش، کشور و عزت خودش بماند، در حالی‌که دنیای غرب می‌خواهد این سرمایه عظیم را برای خودش مصادره کند.

حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه جنگ امروز جنگ نظامی نیست و در جنگ نرم، ترکیبی و جنگ شناختی دشمن همه می‌توانند در صحنه باشند، افزود: باید مراقب باشیم در این جنگ زمین نخوریم.

وی جمهوری اسلامی را خار چشم همه دشمنان دانست و گفت: دنیا امروز در حال تغییر است و نظم جدیدی را رقم می زندو ما باید جز بالاترین سهم باشیم.

امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه دنیا شاهد اوفول قدرت آمریکا است و و در شروع چند قطبی شدن دنیا، آمریکا هیچ جایگاهی ندارد، تاکید کرد: این موضوع مهم را باید به دانش‌آموزان بگوییم.

حجت الاسلام برقراری با اشاره به گله‌مندی رهبر معظم انقلاب در جمع دانش‌آموزان، تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب تاکید کردند از برگ‌های اسناد لانه جاسوسی آمریکا در کتاب‌های درسی آورده شود و به عنوان یک مطالبه عمومی تبدیل شود، تا دانش‌آموزان بدانند دشمن‌شان چه کسی است.

وی خطاب به دانش‌آموزان تاکید کرد: پرچم نظام اسلامی و پرچم جهانی حضرت ولیعصر(عج) باید توسط شما به اهتزاز درآید و همانطور که جوانان دیروز ما دشمنان امروز را ناکام گذاشتند، شما هم در آینده دشمنان را ناکام بگذارید.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه دشمن به دنبال کشته‌سازی است، ادامه داد: تمام فتنه‌ها و آشوب‌های اخیر از سر استیصال و درماندگی دشمن و قدرت نظام جمهوری اسلامی است که دشمن را مستاصل کرده و نمی‌تواند با این نظام برآمده از توده ملت چگونه برخورد کند.

حجت الاسلام برقراری اظهار داشت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان، برای این است که غائله فتنه باید تمام شود و اشوبگران بدانند اینجا جولانگاه نااهلان، پیاده‌نظامان و سربازان آمریکایی نیست.

وی همچنین تاکید کرد: مردم با حضور پرشور خود در تشییع پیکر شهید «علی نظری» اعلام کردند تا قبل از چهلم این شهید مدافع امنیت، قاتلانش باید به دار مجازات آویزان شوند و دستگاه قضایی نیز مراقب باشد و در این زمینه قاطعانه عمل کند.

وی بر لزوم تشکیل قرارگاه جهاد تبیین در آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: دانش‌آموزان و معلمان سرمایه این کشور هستند که باید با حقایق آشنا شوند و طبق تاکید رهبر معظم انقلاب، با جهاد تبیین در مقابل دشمنان بایستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha