اولویت بسیج سازندگی جهاد آبرسانی به روستاهای محروم کرمانشاه است

کرمانشاه - ایرنا - فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه مهمترین اولویت بسیج سازندگی را جهاد آبرسانی در روستاهای محروم عنوان کرد و گفت: مردم مناطق و روستاهای محروم باید هرچه سریعتر از آب آشامیدنی سالم برخوردار شوند.

به گزارش ایرنا؛ سردار «بهمن ریحانی» روز پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه سرپرست جدید سازمان بسیج سازندگی استان، با اشاره به اینکه از ۱۶۶ روستا، عملیات آبرسانی به ۱۰۵ روستا با پیشرفت خوبی در حال انجام است، افزود: مهمترین اولویت بسیج سازندگی باید اتمام پروژه های آبرسانی به مناطق و روستاهای محروم باشد.

وی با اشاره به اینکه خدمت به محرومین برکات زیادی در زندگی همه ما ایجاد می کند و باید در این مسیر بیش از پیش فعالیت کنیم، گفت: بعد از ۴۳ سال که از انقلاب اسلامی می گذرد در شان مردم روستاها نیست با چنین وضعیتی زندگی کنند و برای تامین نیازهای اولیه خود آب کافی در اختیار نداشته باشند.

وی مردم در روستاها و مناطق محروم را مردمی متواضع و قدردان دانست و گفت: بسیج سازندگی باید برای خدمت به این مردم محروم روز به روز خود را تقویت کند و پروژه آبرسانی به این مناطق را با سرعت بیشتری دنبال کند و به پایان برساند.

در این مراسم از زحمات و تلاش های سرهنگ پاسدار «فرزاد دوستوندی» تقدیر شد و سرهنگ پاسدار «امیرحمزه خزایی» به عنوان سرپرست جدید سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه معرفی گردید.

سپاه آبرسانی به ۱۶۶ روستای استان را در طرح جهاد آبرسانی برعهده دارد

به گزارش خبرنگار ایرنا،  مجموعه سپاه حضرت نبی اکرم (ص) و بسیج سازندگی در طرح جهاد آبرسانی به روستاهای محروم کرمانشاه با عزم جدی و برنامه ریزی دقیق به دنبال تامین آب آشامیدنی برای اهالی بیش از ۱۶۰ روستای استان هستند.

پس از مطرح شدن طرح جهاد آبرسانی در وزارت نیرو با محوریت آبرسانی به روستاهای مناطق محروم، قرارداد آبرسانی به ۳۴۹ روستای استان با اعتباری بیش از ۳۱۴ میلیارد تومان، دی ماه ۱۴۰۰ در قالب یک قرارداد ۳۰ ماهه با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) منعقد شد و در بهمن ماه ۱۴۰۰ عملیات اجرایی مرحله اول آن آغاز گردید.

پروژه‌های آبرسانی هشت شهرستان استان که شامل ۱۸۳ روستا است به قرارگاه نجف و پروژه‌های ۶ شهرستان که شامل ۱۶۶ روستا است به سپاه حضرت نبی اکرم(ص) واگذار شد.

در مرحله اول این طرح آبرسانی به ۱۹۴ روستا با جمعیتی بیش از ۴۰ هزار نفر در شهرستان‌های کرمانشاه، سنقر و کلیایی، اسلام آباد غرب، گیلانغرب، صحنه، پاوه و دالاهو در قالب ۱۲ مجتمع آغاز شده و با پیشرفت ۱۰ الی ۴۰ درصد در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود مرحله اول آن تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha