۱۲ آبان ۱۴۰۱، ۸:۱۵
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84931300
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بارش باران در ایستگاه کوهرنگ به ۱۰۵ میلیمتر رسید

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تداوم بارش‌های سامانه فعال در استان تا اواخر وقت پنجشنبه، گفت: بیشترین فعالیت این سامانه تاکنون در ایستگاه کوهرنگ با ۱۰۵ میلیمتر گزارش شده است.

مهران چراغپور روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد بارشی‌های ناشی از سامانه اخیر در نقاط مختلف استان قابل توجه بود و انتظار می‌رود بارش‌های پاییزی استان نسبت به میانگین بلندمدت به حد نرمال برسد.

وی ادامه داد: این سامانه همچنین در شهرکرد ۳۶ میلیمتر، بروجن ۱۹ میلیمتر، لردگان ۴۴ میلیمتر، بازفت ۵۷ میلیمتر، اردل ۳۹ میلیمتر، فارسان ۳۴ میلیمتر، سامان ۳۰ میلیمتر، شلمزار ۴۲ میلیمتر، فرخشهر ۳۶ میلیمتر، ایلبگی ۳۰ میلیمتر، بلداجی ۳۳ میلیمتر، خانمیرزا ۴۰ میلیمتر، دزک و مالخلیفه ۴۲ میلیمتر و بن ۲۲ میلیمتر بارش به دنبال داشته است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بارش‌ها تا اواخر وقت پنجشنبه تداوم دارد و پس از آن دمای هوا به اندازه پنج درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

چراغپور اظهار داشت: از آنجا که احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر وجود دارد از همین رو هشدار سطح نارنجی در استان صادر شده و می‌طلبد تا نکات مراقبتی از سوی مردم رعایت شود.

به گزارش ایرنا، با پایان یافتن سال آبی ۱۴۰۰-۱۴۰۱  چهارمحال و بختیاری پانزدهمین سال متوالی خشکسالی خود را پشت سر گذاشت.

این استان سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و کم‌آبی و خشکسالی در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را نیز تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha