۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۷:۵۲
کد خبرنگار: 897
کد خبر: 84930241
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش باران پاییزی چهارمحال و بختیاری را فراگرفت

شهرکرد-ایرنا- بارش‌های پاییزی باران در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری پس از مدت ها چشم انتظاری آغاز شده است و روز چهارشنبه برای بیشتر نقاط استان بارندگی پیش‌بینی شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، براساس داده‌های اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری بیشتر میزان بارش تا روز 11 آبانماه کوهرنگ با 28.8 میلیمتر گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با وقوع بارش باران تا روز پنجشنبه هفته جاری احتمال وقوع سیلاب در برخی نقاط استان وجود دارد.

مهران چراغپور افزود: برای روزهای پیش رو هشدار سطح نارنجی یا آمادگی صادر شده است و می‌طلبد تا دستگاه‌های خدمات‌رسان برای مقابله با وقوع سیلاب احتمالی در آماده‌باش باشند.

وی ادامه داد: بارش‌ها از روز سه‌شنبه از شهرستان کوهرنگ آغاز شد و تا روز پنجشنبه در ارتفاعات موجب بارش برف می‌شود و در سایر نقاط استان بارش باران به همراه دارد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از آنجاکه این بارش نخستین بارش سال آبی جاری است و زمین قدرت جذب آب را ندارد از همین رو احتمال وقوع سیلاب وجود دارد و منجر به بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی و دائمی می‌شود.

وی بیشترین بارش سامانه پیش را برای حوزه آبریز کارون اعلام کرد و افزود: شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، خانمیرزا، کیار و فارسان بیشتر از دیگر نقاط استان درگیر می‌شوند.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: بارش‌های سال آبی گذشته (۱۴۰۰-۱۴۰۱) در مقایسه با میانگین بلندمدت ۱۴ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایرنا، با پایان یافتن سال آبی ۱۴۰۰-۱۴۰۱  چهارمحال و بختیاری پانزدهمین سال متوالی خشکسالی خود را پشت سر گذاشت.

این استان سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و کم‌آبی و خشکسالی در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را نیز تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha