۸ آبان ۱۴۰۱، ۲۲:۵۰
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84928140
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی نسبت به احتمال وقوع سیل در چهارمحال و بختیاری هشدار داد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با وقوع بارش برف و باران در روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه هفته جاری احتمال وقوع سیلاب در برخی نقاط استان وجود دارد.

به گزارش ایرنا، مهران چراغپور، شامگاه یکشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران این استان افزود: برای روزهای آینده هشدار سطح نارنجی یا آمادگی صادر شده است و می‌طلبد تا دستگاه‌های خدمات‌رسان برای مقابله با وقوع سیلاب احتمالی در آماده‌باش باشند.

وی ادامه داد: بارش‌ها از روز سه‌شنبه از شهرستان کوهرنگ آغاز می‌شود و تا روز پنجشنبه در ارتفاعات موجب بارش برف می‌شود و در سایر نقاط استان بارش باران به همراه دارد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از آنجاکه این بارش نخستین بارش سال آبی جاری است و زمین قدرت جذب آب را ندارد از همین رو احتمال وقوع سیلاب وجود دارد و منجر به بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی و دائمی می‌شود.

چراغپور همچنین از وزش باد شدید برای روز سه‌شنبه خبر داد و گفت: سرعت وزش باد در این روز به بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در نقاط مستعد منجر به خیزش گرد و خاک محلی می‌شود.

وی، بیشترین بارش سامانه پیش را برای حوزه آبریز کارون اعلام کرد و افزود: شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، خانمیرزا، کیار و فارسان بیشتر از دیگر نقاط استان درگیر می‌شوند.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بارش‌های پاییز و زمستان امسال به حد نرمال می‌رسد، خاطرنشان کرد: این در حالیست که تا پایان سال دمای هوا در استان افزایش خواهد داشت و این موضوع سبب می‌شود تا بارش‌ها از برف به باران تبدیل شود.

چراغپور افزود: بارش‌های سال آبی گذشته (۱۴۰۰-۱۴۰۱) در مقایسه با میانگین بلندمدت ۱۴ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایرنا، با پایان یافتن سال آبی ۱۴۰۰-۱۴۰۱  چهارمحال و بختیاری پانزدهمین سال متوالی خشکسالی خود را پشت سر گذاشت.

این استان سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و کم‌آبی و خشکسالی در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را نیز تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha